OJB - jeg mener du ta helt feil. "Det må bli slutt på denne stivbeinte og tøvete tolkningen av sikkerhetsreglementet." Nei - det MÅ være stivbent, det må ikke finnes muligheter til å "tolke" eller gjøre unntak. På samme måte som man behandler små barn - det må ikke finnes fortolkninger og man må ikke gjøre unntak - da sklir det ut (jeg snakker av hardlært erfaring som småbarnspappa).
Akkuratt som flygere i sin jobb ikke kan gjøre unntak og må følge SINE sikkerhetsregler, må man også ha respekt for at de på bakken må følge sine sikkerhetsregler etter boken. Det er ingen annen utvei.
Nå kjenner jeg ikke til denne konkrete saken, men som ren flaks sier, sikkerhetskontrollen er der og reglene har vært de samme i mange år - go with the flow! Det er nå engang slik det er i dag, og da får man enten følge reglene (og selvsagt diskutere dem i de rette fora (det vil si ikke med kontrolløren!) eller finne noe annet å gjøre som ikke innebærer å passere sikkerhetskontrollen på flyplassen. Selv passerer jeg sikkerhetskontrollen på OSL og ARN minst én gang i uken, og det er en del av rutinen som jeg for lengst har sluttet å irritere meg over. Og når man passerer kontrollen så ofte, så vet man hva man kan og ikke kan ha med seg (og på seg - det er et par belter som jeg ikke har på meg når jeg flyr).
6-7 ganger kan heller ikke jeg forstå, hvem flyvende må det ??
En ting jeg ikke skjønner er hvorfor disse flyverne må ut av sikker sone hver gang de stopper. Er det ut for å ta seg en røyk, eller. Selv flyr jeg opp til 6 ben om dagen, men går aldri mer enn en gang gjennom sikkerhetskontrollen, det er når jeg kommer på jobb!
Det er vel lett nok å få vær og vind levert ut til flyet!
Man kan forresten heller ikke gjøre walk-around av eget fly uten at det er en vekter som skal følge med...![]()
Men det finnes kanskje en god grunn et eller annet sted.
Jeg har lagt merke til her på OSL at det stadig er de samme som klager på sikkerhetskontrollen og sier det er problemer og tull hele tiden. Det er nok mye hva mann gjør det til selv.
Så hva er løsningen? Fortsatt stange hodet i veggen eller tygge prozak? Vel - det får bli opp til den enkelte, men jeg kan ikke se at det vil bli noen nevneverdig endring av disse tiltakene i tiden fremover .. Til det er det altfor mange som har penger å tape ...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.