SAS med nesehjultrøbbel i Bodø

Re: SAS med nesehjultrøbbel i Bodø

Er ikke en mye å gjøre her, mangler en hjul, så mangler hjul. Eneste er kunne godt ha hatt en god forklaring for pax hvorfor de ikke brukte DY for å frakte opp deler og teknikere. Klart det er litt flaut å bruke konkurrenter til dette, men for pax er det vel likegyldig.
Ser allerede for meg ny reklame annonse til Norwegian :-D

Er ikke en mye å gjøre her, mangler en hjul, så mangler hjul. Eneste er kunne godt ha hatt en god forklaring for pax hvorfor de ikke brukte DY for å frakte opp deler og teknikere. Klart det er litt flaut å bruke konkurrenter til dette, men for pax er det vel likegyldig.

Nei, kanskje ikke så mye.
Var DY full? Hadde SK mek som kunne reise på 1 times varsel? Gitt at de hadde minimumsbemanning på OSL?
Om de hadde, så ja kanskje en løsning.

Bodøguttene forteller at SAS først var lite behjelpelige med å booke om billettene, og at de fikk beskjed om å betale et mellomlegg på 1000 kroner.

- SAS har knotet det til, de burde ordne dette, sier Kristian Breivik.

Men etter hvert fikk guttene beskjed om at nye billetter var i boks.

Om de var på gjennomgående billetter, så har SAS tabbet seg ut. Om de ikke var det, har de ytt en kjempeservice..

DY bør holde en lav profil her. Det er godt beskrevet i boken til Jacob Trumpy hvorfor det samarbeides lite ........

Ser vel ut til å være et hoved hjul, men dersom man hadde hatt mek. og deler ville dette vært byttet på nattstopp og flyet hadde gått på rute. Dette er jo bare et spørsmål om økonomi!

Hovedhjul med to skalker som ble byttet. Det ble sendt to teknikere fra OSL oppover.
Det ble også gjort noe tester da skalket hjul kan tyde på problemer i antiskid ventilene, eller i AACU (Autrobrake, Antiskid Controller Unit).

Det ble ikke funnet feil. Dermed kun en sur delay for alle pax som mistet sine connections :)
Sånt skjer!

Desverre vanskelig å booke om til United eller Thai fra Bodø ... :rolleyes:

SAS er jo et nettverkselskap og medlem av STAR Alliance, så ser ikke helt at passasjerer blir berørt av dette? ;)

Hahahaha.
Er nok mange Star Alliance selskaper som kan hjelpe til i Bodø :D

Vil nok tru at dei som vil, har fått tilbod om å bli booka om til Widerøe si rute langs Helgeland - dersom det har vore ledige seter her. Sas og Widerøe bookar om til kvarandre sine ruter når det er trøbbel. Norwegian sine pax må vente til neste avgang med DY...

Hovedhjul med to skalker som ble byttet. Det ble sendt to teknikere fra OSL oppover.
Det ble også gjort noe tester da skalket hjul kan tyde på problemer i antiskid ventilene, eller i AACU (Autrobrake, Antiskid Controller Unit).

Det ble ikke funnet feil. Dermed kun en sur delay for alle pax som mistet sine connections :)
Sånt skjer!

Hvordan skjer slikt?
Kan bremsene fryse av snø og slaps fra avgangen eller bare for hard bremsing i Bodø?

Hvis Antiskid ventilen som sitter i hjulbrønnen hikker litt kan det skje at systemet ikke fungerer optimalt, og spots på dekket kan oppstå.

I Bodø tilfellet vi snakker om her ble det kjørt en BITE test, uten feil. Men bremsen ble byttet sammen med hjulet. Håper det var svar på det du lurte på! hehe :)

Ja delvis.
Hvis det var antiskidventilen som hikket hjelper det vel ikke å bytte bremsene? Blir begge hjulene styrt av samme ventil eller har de separat styring og "bremseopplegg"?

Hver brems har en ventil:) detaljene i hva de fant ut der oppe vet jeg ikke. Det kan være at bremsen var under minimum og :)

Da har jeg det mest klart for meg.
Takk for bryet.
Bare en ting, til det bilde hvor du skriver at to sylindere har låst seg. Hvor mange sylindre er det til hvert hjul?

SAS med nesehjultrøbbel i Bodø

Da har jeg det mest klart for meg.
Takk for bryet.
Bare en ting, til det bilde hvor du skriver at to sylindere har låst seg. Hvor mange sylindre er det til hvert hjul?

Bare hyggelig.
Fint at du spør!

Hvis jeg ikke husker feil er det 8 sylindere per brems.

Back