Heftig i Bodø de neste dagene

ENBO

ScanFlyer Blue
Medlem
Heftig i Bodø de neste dagene

Fra mandag 16. til fredag 27. september blir det action igjen her; Arctic Challenge Exercise 2013 (ACE 2013) er i gang, og majoriteten av flyene er plassert her. 45 flymaskiner og 60 avganger hver dag iflg informasjonsoffiseren. Jeg har allerede flere F-15-registreringer på SBS'en. Litt mer;http://www.an.no/nyheter/article6864299.ece

Amerikanerne har vært her noen dager, og det jeg er overrasket over, er at støyen fra F-15 er så "snill" på finale, selv med variabel vestlig vind.

Re: Heftig i Bodø de neste dagene

Og på fredag kommer det en MD80 flaksende forbi også .....

Vel, var mange som har en flyentusiast i seg, for ute ved snuplassen på Langstranda var det smekkefullt med biler da de første flyene begynte å ta av, til mine kollegers forargelse. Hvis det er noen av dere som er her inne, som var der ute, eller skal ut dit for å se på avgangene de nærmeste dagene, vær så snill og ta hensyn til at det er busser og snur hvert 15. minutt der ute, så slipper vi å ringe kommunen, og dere slipper parkeringsbot. :)
Fikk med meg 4 F15 i takeoff i dag, mens jeg ventet på avgang kl 1337. Kjente det godt i tykktarmen. :D Det tøffeste jeg fikk se, var de finske F18; de klatrer jo som raketter!

Har fått med meg rundt 40 take off fra kontorvinduet (må jo se på noe annet enn Ecxel), og må innrømme at F15 er favoritten så langt :D

Gøy med litt action på BOO igjen!

Kanskje noen klarer å fikse en jagereskorte til MD'en vår ....? :love:

Var jeg i dag i Bodø, veldig hyggelige luftforsvaret og militærpoliti folk men gutta fra usaf sa at det er ikke løv å fotografere F15 og jeg må slette bildene sine. Selvfølgelig jeg er gjort det.

;) ;) ;)

Back