• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spotting i Havana

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Vi skal på ferie til Cuba i november og spottergenet klør jo ved tanken :D
Er det noen som har noe erfaring med dette eller vet noe om dette er noe som er lurt å gjøre - kanskje er ikke sånne raringer som oss så populære?
Dersom spotting er OK, vil det selvfølgelig være artig å se på russisk stål fra Cubana, men det flyr også masse spennende der som det kunne være artig å få med seg. Men - dersom slike aktiviteter ikke er velkomne er det vel best å holde seg unna så man ikke kommer borti uheldige episoder. :fly

Jeg har ikke erfaring med Cuba / Havana, men denne fremgangsmaten har gitt gode resultater i Canada og paa Hawaii:
- Soek opp bilder paa Airpics (alltd foerst (og meget store paa Canada 6000+ bilder fra Vancouver omraadet)) deretter Airliners.net
- Bildene forteller mye om spottemuligheter og noen minutter gir et positivt inntrykk av aktivitet og tilgjengelighet.
- Jeg velger saa ut et 10talls spottere som jeg kontakter via email - som regel faar jeg svar fra 5-6 etter kort tid, og 2-3 har igjen meget gode tips.

Gleder meg til aa se bildene !

Takk Anders - det var god info. Så var det bare å vurdere om man skal ta sjansen på å prøve litt spotting og er evt møte med myndighetene :-)

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Back