• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spørsmål om BA og AVOD

LarsErik

Newcomer
Spørsmål om BA og AVOD

Hei.
Jeg har en tur med BA 777 coming up imorgen. Så har jeg et spørsmål ang. AVOD ombord i economy. Jeg har valgt nødutgang-sete, og nå er det noen her på kontoret som sier at disse setene faktisk ikke har AVOD. Jeg finner dette litt merkelig.
Noen som vet om dette stemmer?
Takk på forhånd.

Re: Spørsmål om BA og AVOD

Det er TV som ligger i siden på setet som du slår opp akkurat som på businessclass!
http://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Boeing_777-200.php

Mange takk. Det høres bra ut. Ser at det ikke er vindu ved disse radene. Litt dumt, men det oppveies vel av den ekstra benplassen.

Det er garantert vindu ved nødutgang. Ellers kan man ikke kontrollere utsiden før man åpner nødutgangen, og det skal gjøres før den åpnes. Hvordan du sitter i forhold til vinduet vet jeg ikke, men tror nok du kan se ut helt fint. Vindu er det der ihvertfall.

På deres A321 er det ikke vindu ved nødutgangen, kun et helt ubukelig kikkehull på omtrent 5 ganger 5 cm. På A319 er det et halvt vindu, dvs. man deler vindu med raden bak, best egnet til å pådra seg kink i nakken.
Har ikke prøvd 777, så kan ikke uttale meg om det.

Joda, men ser litt dumt ut å stå oppreist og se gjennom det hullet :rolleyes:

Originally posted by The Ticketor

Det er garantert vindu ved nødutgang. Ellers kan man ikke kontrollere utsiden før man åpner nødutgangen, og det skal gjøres før den åpnes. Hvordan du sitter i forhold til vinduet vet jeg ikke, men tror nok du kan se ut helt fint. Vindu er det der ihvertfall.

På KLM sin 777 er det heller ikke vindu ved nødutgang-setet. Det er et liiiiiiite vindu i selve døren, men den er ca 1 meter foran setet ditt så i realiteten ser du ikke ut av det vinduet. Du må reise deg opp og gå frem til døren for å se noe ut.

Originally posted by The Ticketor

Hei, er det vindu eller er det ikke vindu, huh? ;)

Hehe - ikke vindu ved setet, men i døren foran setet. :-p Så jeg vil si at exit-sete ikke har vindu.

Men dette var KL, vet ikke hvordan BA har det.

Det er det samme hos BA. Et lite rundt vindu på selve nødutgangsdøren, men det duger ikke til å se ut av.

Back