• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spm. om forkortelser

Trety

ScanFlyer Rusty
Finnes det noen komplett oversikt over koder vedr. flytype, forsinkelseskoder (a'la den som er på Torp.no) og andre forkortelser man kan snuble over i Amadeus og i andre flyrelaterte forbindelser?

hmm, det er jeg ikke sikker på, men kanksje du finner noe på amadeus.net??
Aller søk på "amadeus codes" eller noe sånt på google.com - det er utrolig hva du kan finne når du googler - f.eks. dette:

Attachments

• ae_1_b.jpg
    ae_1_b.jpg
    21.6 KB · Views: 75
Hverken Google eller amadeus.net gav særlig mye informasjon i så henseende. Jeg har prøvd å finne litt, men det stopper delvis fordi fransken min er noe tynn (utrolig mye Amadeusstoff som er på fransk) og fordi Google forteller meg om alt mulig annet jeg ikke er interessert i å finne ut av. :)

Edit: Bildet var stilig, da! :spin:

Kunne prøvd å søke med http://www.yagoohoogle.com/ en veldig bra side.
En nordmann som fant en kode for å kunne søke på begge samtidig, han ble lei av først å søke på Yahoo for så å måtte søke på Google. Startet som en aprilspøk, er blitt omtalt i media i Europa og USA.

Noen som ikke har gmail og som kunne tenkt seg det, så har jeg mulighet for å gi vekk noen (50) kontoer.

hvorfor skal man søke på google OG yahoo?? Bruker ikke Yahoo google-teknologi?

Back