Spleiselag for ny(e) radar(er)

Flott tiltak:)!!

Skal snakke med mamsen om vi kan avse noen lapper.

Med tanke på radar nr 2. Bergen, Haugesund eller Stavanger ville jeg ha stemt for, ser ut som de er de mest aktuelle områdene + Trondheim.

Tenker på at hvis man setter en radar i Bergen får man også god dekning ut i sjøen og får Lennart sin radar sør ute i havet ved SVG og en eventuelt Bergen radar nord i nordsjøen.

Jeg bestemmer ikke nei men bare et forslag!

Stå på.

Bittelitt skuffet over at folk ikke er mer keen på radar i nord siden vi er fullstendig udekket - men med studentøkonomi så får det bli med det lille hjertesukket :p

Jeg vet det er snakk om å få opp en radar i bardufoss, men hvordan det går med den saken er jeg usikker på.
Jeg skal høre med han jeg kjenner når jeg prater med han igjen... utover det tør jeg ikke love noe.

Vi har tilbud om en plass i Bodø - det skulle gi en god komplement til Østersundradaren .. Bergen og Bodø er vel muligens de lokaliseringene som er mest aktuelle først ...

Bittelitt skuffet over at folk ikke er mer keen på radar i nord siden vi er fullstendig udekket - men med studentøkonomi så får det bli med det lille hjertesukket :p
Du får stille som vertinne for en liten boks så kanskje andre kan spleise på boksen ;)

Jeg tror interessen er ganske stor, egentlig. Vi får se hvordan det ser ut når radaren ved Bardufoss kommer opp, noe som visstnok skal skje i løpet av våren og med god antenneplassering.

Radar nummer en er forøvrig ankommet Oxford, for videre forsendelse til Bergen. Håper den er oppe i testdrift mens jeg er på julebordtur.

Jeg hiver meg på med kr. 500,- når det kommer en radar som dekker Trøndelag og nordover. Bare send meg en pm når det er klart så kommer pengene!

Er ikke Lennart sin radar der allerede, da? Er vel bedre å få en i Bergensregionen først?

EDIT: Det var vel kanskje meningen at nr.1 skulle dit, ja. My bad!

Om du ser på hvorfor dette spleiselaget ble startet så ser du min grunn til at jeg øsnker en permanent løsning i SVG. Det er ikke første gang Leorim kommer med utfall, og SVG-radaren dekker ganske mye trafikk i Nordsjøen og sør-norge.

-A

Og siden vi har noe nå som kimer inn med penger til en nordnorsk radar så holder jeg mitt ved like, for radar nr 3 har vi vel blitt tilbudt plass enten ved BDU eller TOS, og jeg slenger i 500 og en PC der og. :)

-A

PS: Jeg ser en bruker har bidratt med 911 500,- kroner til første radaren, da kan vi jo kjøpe et felles forum-fly. :p

Har et kjapt spm, vil en eventuell radar ved BDU/TOS dekke over Bodø? (Tenker på Overflyvninger osv)

Vises Widerøe maskiner og militær trafikk? Hadde vært genialt om man kunne se F-16 fly ut fra Bodø. Hvis ikke kunne det jo kansje være akutelt med en ATC Stream fra Bodø? Har scanner selv, men er meget variabel kvalitet på signalene.

Vi vet ennå ikke sikkert hvilken dekning BDU-radaren får ... det vet vi vel ikke sikkert før den er koblet til. Det er imidlertid mulig at en av Scanair-radarene ender opp i Bodø. Vi har tilbud om et par sites.

Widerøe-maskinene synes foreløpig ikke ... men de må vel utstyres med 'synlig' transponder innen april .. ? Eller? Militærfly kan du nok ikke regne med.

ATC-stream faller utenfor dette prosjektet.

Jeg skulle ønske at nr 1 og nr 2 ble plassert i henholdsvis Bergen og Trondhjems området. Da vi da får dekket hele den vestlanske kysten. Lennart sin radar dekker godt her i Stavanger, og en ny her blir bare løsing av en hel radar som kunne stått alle andre plasser.

Det har gått 19 dager siden Lennart "trakk seg tilbake" og radaren streamer forsatt til svensken, og han har ingen planner med å slutte.

Back