Spleiselag for ny(e) radar(er)

Bra tiltak! Men er 500 spenn minste-beløpet for å bidra, eller er det rom for bidrag fra oss som ikke har eget kontor også...?

Bra tiltak! Men er 500 spenn minste-beløpet for å bidra, eller er det rom for bidrag fra oss som ikke har eget kontor også...?

Neida, her er det fritt fram. Det er nok en fordel om man bidrar med minst 100-150 kroner, for ellers blir det veldig mange givere som skal koordineres.

Jag har fått mail från användare i Bardufoss och Kristiansund som säger att de vill ansluta sina radars till flightradar24.com. Jag kommer skicka script till dessa personer inom kort och hoppas att de kommer ansluta sig permanent till flightradar24.com
Kan bekrefte at jeg har sendt mail vedr Kristiansund. Har en Airnav Radar box med egen PC som står på 24/7 (unntatt når microsoft lurer meg med noen automatiske oppdateringer)

Om ni ska koppla upp dessa nya radars på flightradar24.com så kan jag bidra med antenn till upp till 3 mottagare, värde ca 80 euro / styck.
http://www.ssejim.co.uk/26-sseads1090sj.htm

Dette kunne være interresant, da jeg ikke er helt fornøyd med antennen min i dag :)

Kristiansund er jo et område med mye fjell, så derer jeg spent på hvor god dekningen blir.

Noe sånt som dette :

AirNavRadarBox2010-313Shotat2010010.gif

Last edited:
Ser jo en del fly som er på vei inn til ENVA, men dekningen på de lavere høydene er jo ikke så god da :(

Re: Spleiselag for bedre dekning på flightradar24.com

Scanair.no bidrar med 500 (send meg en mail med kontonummer så kommer det e-cash)

Er ENKB-radaren koblet opp til flightradar24 allerede? Jeg ser ikke noe fly i det området enda.

Ah - du har rett .. det må ha vært Molde han mente .. men den er vel bare sporadisk tilstede.

Noen av oss har tenkt til å sette i gang et spleiselag for å prøve å få opp to-tre nye radarer. Først på lista står en boks for bedre dekning nord for Trondheim, og vi ser også på en permanent løsning i Stavanger.

Hva er galt med løsningen i Stavanger siden det bør sees på en permanent løsning?

Han sa til meg at det var nettverksproblemer som Lyse måtte fikse.

Leorim?

Jeg fikk et spørsmål på PM med spørsmål om man kunne være anonym og fortsatt gi. Det går selvfølgelig an. Send meg i så fall en PM.

Hvordan pengene skal samles inn kommer det informasjon om, sannsynligvis innbetaling til min konto. Jeg vil ikke ha noen overføringer før vi har alt helt klart, så detaljer om innbetaling kommer når vi har rundet beløpet til en mottager (som ser ut til at det ikke er så lenge til) og vi har fått avklart ei plassering 100%.

Jeg kan sikkert huse en radar .
Bor ved Sandsli/Kokstad og ser innflyging fra både sør og nord på Flesland.
Bor høyt så burde være gode forhold.

Savner dekning her vest.....

Back