Spleiselag for ny(e) radar(er)

Jeg har vært bortreist nesten to uker i forbindelse med Scanair-julebordet i USA. Det har vært et par PMer med spørsmål om status, og inntil videre er den:

Den første radaren kjøpt gjennom spleiselaget er sendt fra England.
Andre radar skal jeg får organisert kjøpet av i løpet av noen dager.

Takk til alle som bidrar :)

Skikkelig bra! Fulgte nettopp en SAS-flight helt inn til ca.4 NM final. Men høyden og fart samt koordinatene til flyet ble ikke oppdatert lengre enn ned til FL140.

Er det vanlig at man kan se flyet på kartet uten at diverse informasjon blir oppdatert?

Må si at ENVA-radaren funker temmelig bra. Gir fin dekning ihvertfall sørfra (ser tfc. ned til Røros ihvertfall, og da tar vel GM-radaren over?) og helt inn til ca. 2 mils finale (rwy-09).

STARen sørfra går ca. 500 m nord for (tak)leiligheta vår (passerer overhead i ca. 3-4.000 ft) så er morro å kunne bruke radaren for å gå ut å kikke på fly når de passerer :)

Bergen Area could be better- is that an idea ?
I know that helicopters in the North Sea also have a system - is it possible to get that system integrated ?

VikingSpirit

I know that helicopters in the North Sea also have a system - is it possible to get that system integrated ?

They appears on the Airnav Radar Box screen, but they transmit only their altitude not position.

Første radar har endelig ankommet Bergen. Da skal jeg snart sette i gang prosessen for neste boks. De som har meldt seg som givere blir kontaktet på PM.

airnav.png

-A :)

Ettersom den første radaren nå er i ferd med å komme i orden, er det på tide å planlegge nummer to. Jeg har sendt PM til de som var interessert i å være med på spleiselaget for denne.

Hei alle

Jeg har tilgang på en mast med strøm og internett på en topp her på Setermoen i Bardu (25 km fra BDU).

Jeg er helt ny på dette så jeg aner selvsagt ikke om plasseringen er helt håpløs eller om det er interessant i det hele tatt så det får nesten dere vurdere. Jeg kan også bidra med penger til en dedikert Nord-Norge radar uansett hvor den blir plassert.

Toppen (som vel mer er som en høyde å regne) er på 530moh med koordinater 68.8756, 18.41207 (UTM 34W 0395939.28 Øst, 7642684.04 Nord). Det er selvsagt en del fjell spesielt i øst, men som sagt; Dette er dere bedre på å vurdere.

Jeg har god teknisk- og datakunnskap og bør være i stand til å få gjort det som må til.

Stian

0B6UEcKTKH435MzM2OWE4MDMtOTc0ZC00ZWNiLTgxYmYtOWZjMjdlMGQ5YWZi

Last edited:
Back