Originally posted by LN-MOW
OSL-ATL! Emmm ... kanskje ikke ... det blir vel to fuelstops, det ...![]()
Originally posted by linium
Det er mye snakk der ute, noen sier Kjos og gjengen ser på USA ruter. Lar seg vel kanskje gjøre OSL - JFK via KEF ???
Hva med OSL - DUB ? Rekker den nye "grisen" dit ?
Originally posted by LN-KRF
Tromsø-Paris/Nice
Tromsø-Dusseldorf/Munchen/Stuttgart/Berlin
Tromsø-Roma/Napoli
Tromsø-Stockholm
Tromsø-København
Tromsø-Salzburg/Innsbruck/Genevè/Grenoble
Originally posted by Vede
Er du fra Tromsø?![]()
Originally posted by CK
Originally posted by LN-KRF
Tromsø-Paris/Nice
Tromsø-Dusseldorf/Munchen/Stuttgart/Berlin
Tromsø-Roma/Napoli
Tromsø-Stockholm
Tromsø-København
Tromsø-Salzburg/Innsbruck/Genevè/Grenoble
spekulasjon eller ønsketenkning?
Husk at det ikke bor veldig mange folk i TOS' nedslagsfelt... Selv DY må ha ruter som går rundt økonomisk
Originally posted by TOS
Originally posted by CK
Originally posted by LN-KRF
Tromsø-Paris/Nice
Tromsø-Dusseldorf/Munchen/Stuttgart/Berlin
Tromsø-Roma/Napoli
Tromsø-Stockholm
Tromsø-København
Tromsø-Salzburg/Innsbruck/Genevè/Grenoble
spekulasjon eller ønsketenkning?
Husk at det ikke bor veldig mange folk i TOS' nedslagsfelt... Selv DY må ha ruter som går rundt økonomisk
Vi krever ikke daglige avganger- kanskje det holder med 2 i uken....:wink Men helt alvorlig så tror jeg det finnes nok kunder i Tromsø & omegn til å rettferdiggjøre mer enn TOS-LON 2 ganger i uken. Problemet som vi vel har diskutert her inne flere ganger er at selv om kundegrunnlaget (kanskje..) er der til å fylle flyene så må man vel kanskje regne med at en f.eks. t/r TOS-Paris vil okkupere en maskin den dagen. Det er kanskje mulig med litt kreativ slyngeoppsett, men det får eventuelle andre kvalifiserte vurdere.
Hva med TOS-HEL & kobling til AY sitt rutenett (eller ble de aldri noe av det)? TOS-HEL er vel marginalt kortere enn f.eks. TOS-OSL.
Originally posted by stripes
Den godeste Kjos har vel neppe tenkt å kjøpe inn nye fly for å la de stå på bakken, så dermed skulle det vel være duket for noen nye spennende destinasjoner i årene som kommer! Hva kan vi vente oss/håpe på? Noen forslag/drømmer fra undertegnede er:
Barcelona fra BGO/SVG/TRD: Barcelona er vel brukbart dekket fra Oslo, men dette må da være en by med potensiale fra distriktsbyene? Synes å huske noe om at det er vanskelig å få slots her, men lov å håpe.
BGO-CPH: SAS har monopol og priser deretter. Problemet her er vel at mye av trafikken er matetrafikk til SAS intercontinental.
AMS fra BGO/SVG/TRD: Mener å huske at DY skal ha fått tildelt slots her, men er ikke sikker. Stor trafikk fra mange flyplasser, men også her er vel mye av trafikken materafikk til KLMs interkontinentale ruter
BGO-Munchen el Frankfurt: Dersom en bergenser har lyst å fly Lufthansa interkontinentalt må han gjennom to kortruter først (via OSL el CPH). Neppe marked for en rute kun for dette, men Munchen er vel en destinasjon som kan være interessant i seg selv også. Frankfurt har jo mye finansvirksomhet, og dermed et mulig grunnlag for en forretningsrute.
Milano fra BGO/SVG/TRD: Mye samme argumentasjon som Barcelona, her er vel også flyplasstilgangen bra. Men helst ikke til Bergamo slik Ryanair gjør...
Tilslutt en litt mer usannsynlig drøm; DUBAI
Dubai tror jeg blir et enormt marked i tiden som kommer, men distansen er vel litt i overkant av hva man kan legge ut på med en 737-800 i følge Boeing. Warsawa er derimot innenfor rekkevidde; kanskje man kan lage en rute fra Warsawa med gjennomgående booking til norske (og andre) destinasjoner? Spørsmålet er vel hvordan et lavpriskonsept og 737 passer inn i folks tankesett rundt en såpass lang flytur.
Dette var noen forlag fra meg; kjør debatt!
PS! Dersom denne tråden finnes fra før er det fint om mod kan linke denne opp mot eksiterende tråd![]()
Originally posted by B767
DY til dubai.. som noen nevnte.. kanskje kjoseren sko investere ett eller to stk 737-900ER så da hadde det vert mulig...
og hva med sydendestinasjon i Simferopol i Ukraina og Sochi i Russland... sistnevn er kjent for russisk syden og vintersted.. der ska jo være OL i 2014 (?)
Originally posted by linium
Det er mye snakk der ute, noen sier Kjos og gjengen ser på USA ruter. Lar seg vel kanskje gjøre OSL - JFK via KEF ???
Hva med OSL - DXB ? Rekker den nye "grisen" dit ?
Originally posted by B767
hva står BFI for ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.