Spanairkrash Madrid?

Det er vel denne maskinen (Spanair MD-82 EC-HFP).
 

Attachments

  • ScreenShot005.jpg
    ScreenShot005.jpg
    142.4 KB · Views: 730
  • DSC_3885b.jpg
    DSC_3885b.jpg
    122.5 KB · Views: 739
Last edited:
Er det noen som har noen info om hvilken bane som var i bruk?

Og har JK service på STS på Gardermoen?
DEt blir nemlig spekulert i at det kom fra en sjekk..
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=524923

Det er mye som tyder paa at maskinen "returned to ramp" Ser ut til at opprinnelig avgang var satt til 13:00 aktuell avgang 13:05 - saa "Returned to Ramp" 13:42 teknisk kontroll av ett eller annet saa skjer ulykken 14:45. Tidene stemmer med LH 2554, kommer naturligvis ikke inn paa Spanair sider, men LH sine sider viser en forbindelse fra FRA med LH 2554 avgang 13:00 ankomst LPA 14:45....flytype er satt til MD-87 den 22 August. Neste connection er LH 2068 klokken 14:45 oppsatt med en A321. Lengre oppe i traaden var den henvisning til LH Codeshare LH 255, men Codeshare er normalt 4 siffre...og det kan stemme med LH 2554
 
Her er info fra Flightstats.com - det kunne godt tyde på en return-to-gate.

Aug 20 7:05 AM Airline Gate Adjustment
AEQP Changed To M82

Aug 20 7:14 AM AFO Time Adjustment
Estimated Runway Departure Changed To 08/20/08 01:00 PM

Aug 20 11:11 AM AFO STATUS-Active
Actual Runway Departure Changed To 08/20/08 01:00 PM
Status Changed From Scheduled To Active

Aug 20 11:21 AM AFO Time Adjustment
Actual Runway Departure Changed From 08/20/08 01:00 PM To 08/20/08 01:10 PM

Aug 20 11:21 AM AFO Time Adjustment
Estimated Runway Departure Changed From 08/20/08 01:00 PM To 08/20/08 01:10 PM

Aug 20 11:51 AM Airline Time Adjustment
Actual Gate Departure Changed To 08/20/08 01:05 PM
Estimated Gate Departure Changed To 08/20/08 02:35 PM

Aug 20 11:52 AM AFO Time Adjustment
Estimated Runway Departure Changed From 08/20/08 01:10 PM To 08/20/08 01:50 PM

Aug 20 12:21 PM AFO Time Adjustment
Actual Runway Departure Changed From 08/20/08 01:10 PM To 08/20/08 02:14 PM

Aug 20 12:21 PM AFO Time Adjustment
Estimated Runway Departure Changed From 08/20/08 01:50 PM To 08/20/08 02:14 PM

Aug 20 12:24 PM AFO Time Adjustment
Estimated Runway Arrival Changed To 08/20/08 02:55 PM

Aug 20 1:15 PM Airline Time Adjustment
Estimated Gate Departure Changed From 08/20/08 02:35 PM To 08/20/08 02:25 PM


Desuden kan man også på Flightstats se at SK7200 er sat til af afgå fra CPH kl. 20.15

Departure
Airport: (CPH) Copenhagen Airport
Copenhagen, DK
Scheduled: Wed - Aug 20, 2008 6:30 PM
Estimated: Wed - Aug 20, 2008 8:15 PM (runway)
 
LH confirms 7 own passengers on flight JK5022. 4 of them are German nationals. No information about the fate of the LH pax yet.
 
Fra Amandus:
DOJK5022
* OPERATIONAL FLIGHT INFO * JK5022 0 WE 20AUG
CITY INFO HOUR (LOCAL)
MAD LEFT THE GATE 1305
AIRCRAFT RETURNED TO RAMP 1342
ESTIMATED TIME OF DEPARTURE 1425
DELAY AIRCRAFT DEFECTS

* 1A PLANNED FLIGHT INFO * JK5022 0 WE 20AUG
APT ARR DY DEP DY CLASS/MEAL EQP GRND EFT TTL
MAD 1300 WE CDJZY/H UB/G M82 2:55
MHQVLTWKESG/G
N/G
LPA 1455 WE 2:55
 
Pressemøde med Mats på Hilton i CPH kl. 19.45. Nogen der kender et sted på internettet man kan se det...
 
TV2 News har lige nu internview med Hans Chr. Stiggaard (tidl. trafikchef i CPH), der gennemgår hvad der kan have været sket. Faktisk et godt og præcist indslag og endeligt et nyhedsmedie, der lader en rigtig ekspert udtale sig i stedet for at holde sig til øjenvidner, som vi jo ved sjældent kan genfortælle den korrekte version.

Øvrige danske medier har ellers brillieret med mange fejlagtige facts f.eks.:

Motorbrand i vingen?
Ild i den ene venstre motor?
Flyet reg.nr. er JK5022
 
Dette kartet fra elmondo.es kan tyde paa at maskinen har vaert i luften...
 

Attachments

  • 1219237335_extras_ladillos_2_g_0.jpg
    1219237335_extras_ladillos_2_g_0.jpg
    75.9 KB · Views: 639
Å da har Dagbladet skrevet om de livsfarlige MD-80 flyene å klart å ta med ulykken på LIN i 2001.

Synes det blir litt drøyt jeg da:
400 mennesker har omkommet i MD-80-ulykker, de siste fem årene. Flytypen involvert i massive tap av menneskeliv.

Link til saken

Ønsker alle involverte det best og hvil i fred til ofrene i denne tragiske ulykken.
 
Å da har Dagbladet skrevet om de livsfarlige MD-80 flyene å klart å ta med ulykken på LIN i 2001.

Synes det blir litt drøyt jeg da:


Link til saken

Ønsker alle involverte det best og hvil i fred til ofrene i denne tragiske ulykken.

Og hvornår begynder de så på de andre flytyper ???
Hilsen
ole
 
Useriøst at blame MD80.

Som nævnt var der interview med Hans Chr. Stiggaard på TV2 News, der var meget seriøst. Han sagde bl.a. at MD80 flyene er ydert stabile og Spanair er et sikkert selskab at flyve med. Han ville ikke have betænkeligheder med at flyve med hverken flytype eller selskabet.

Godt at se der kommer nogle seriøse kommentarer og vurderinger af denne tragiske ulykke.

Han sagde videre at der jo desværre en gang imellem sker ulykker når vi har med teknik at gøre, men at der ikke er grund til at have mistillid til flytype eller Spanair.
 
Og hvornår begynder de så på de andre flytyper ???
Hilsen
ole

Ja, de kunne jo sett på 747 f.eks...? Over 3.300 har omkommet i slike...

At de skriver "Flytypen involvert i massive tap av menneskeliv" i ingressen blir bare for dumt. Hvordan ville de da beskrevet 747'ens historie?
 
Back
Top