TFC1
ScanFlyer Blue
Re: Restrictions på OSL i dag? Problemer OSL/TRF/RYG
Det kommer litt an på hvem du mener av de ansatte som er skyld i dette. Vaktlistene for sommeren ble planlagt utifra at man manglet flygeledere til å kunne drifte normalt i sommer. Restriksjoner på trafikken er resultatet, noe Avinor sentralt fikk beskjed om i mai allerede. At ledelsen har sittet med tommelen opp i ræva og ikke gjort noe med dette før det eksploderer i media, er faktisk det jeg finner mest kritikkverdig. Dette er ingen overraskelse for de ansatte i Avinor, det burde ikke komme som en overraskelse på konsernledelsen, og derfor bør heller ikke flyselskapene være overrasket. Men har det sviktet i kommunikasjonen mellom Avinor og kundene, da er det noen som har et forklaringsproblem.
All den tid Avinor ikke klarer å bemanne sine flygekontrollenheter med nok personell, så vil slike situasjoner oppstå. Neste gang kan det være tårnet på Alta som er underbemannet, med tilhørende restriksjoner. Det vil ha stor impact for Alta og omegn, men medføre mindre medieinteresse. Men likefullt vil Avinor ikke ha gjort jobben sin godt nok.
Jeg er sikker på at noen svetter godt nå, men det er ingen tvil om at dette er noe som har fått utvikle seg over noen år, og at det er blitt reagert for lite og for sent :angry:.
Vanligvis benytter jeg ikke store ord som skandale på å beskrive noe, men dette er en skandale som Avinor og deres ansatte er ansvarlig for. Hvem som skyld i dette driter jeg tynt i - det må bare rettes øyeblikkelig punktum.
Det kommer litt an på hvem du mener av de ansatte som er skyld i dette. Vaktlistene for sommeren ble planlagt utifra at man manglet flygeledere til å kunne drifte normalt i sommer. Restriksjoner på trafikken er resultatet, noe Avinor sentralt fikk beskjed om i mai allerede. At ledelsen har sittet med tommelen opp i ræva og ikke gjort noe med dette før det eksploderer i media, er faktisk det jeg finner mest kritikkverdig. Dette er ingen overraskelse for de ansatte i Avinor, det burde ikke komme som en overraskelse på konsernledelsen, og derfor bør heller ikke flyselskapene være overrasket. Men har det sviktet i kommunikasjonen mellom Avinor og kundene, da er det noen som har et forklaringsproblem.
All den tid Avinor ikke klarer å bemanne sine flygekontrollenheter med nok personell, så vil slike situasjoner oppstå. Neste gang kan det være tårnet på Alta som er underbemannet, med tilhørende restriksjoner. Det vil ha stor impact for Alta og omegn, men medføre mindre medieinteresse. Men likefullt vil Avinor ikke ha gjort jobben sin godt nok.
Jeg er sikker på at noen svetter godt nå, men det er ingen tvil om at dette er noe som har fått utvikle seg over noen år, og at det er blitt reagert for lite og for sent :angry:.