• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sol, varme, 19R = vollen

findus

D610 + mange mm
Fikk nesten to timer i varm, god sol på vollen i ettermiddag. Litt av hvert som vanlig :)

207.jpg

208.jpg

210.jpg

211.jpg

Ikke at dette skal bli noe ornitologisk forum, men kanskje "viking1965" kan fortelle hva dette er? Samme som i profilbildet?

214.jpg

215.jpg

216.jpg

217.jpg

218.jpg

224.jpg

225.jpg

227.jpg

229.jpg

232.jpg

233.jpg

234.jpg

235.jpg

236.jpg

237.jpg

Last edited:
Re: Sol, varme, 19R = vollen :)

Flotte bilder Findus! :D Likte best det av Luftambulansen, den gule :)

Pene bilder. Noen som vet hvor lenge Norwegian flyet (LN-NOT) skal ha "The Official Airline of Eurovision" logoen på?

nydlige bilder!!

211.jpg

Her har du fått en tårnfalk, falco tinnunculus, i søker`n, jeg er på utkikk etter en av sorten sjøl jeg ;-)

Ber ydmykt om tilgivelse for at jeg poster et større bilde av profilbildet mitt i tråden din...:D
"Petru26" har vel allerede gitt deg svaret på det jeg også noen ganger har lurt på da denne ble knipset under Berlin Airshow i -08 (lot seg ikke affisere av noe, bare "hovret" over bakken)

_DSC0967_web.jpg

Kjempeflotte bilder Findus!
(du trenger vel ikke nytt objektiv :D )

Ber ydmykt om tilgivelse for at jeg poster et større bilde av profilbildet mitt i tråden din...:D
"Petru26" har vel allerede gitt deg svaret på det jeg også noen ganger har lurt på da denne ble knipset under Berlin Airshow i -08 (lot seg ikke affisere av noe, bare "hovret" over bakken)

Kjempeflotte bilder Findus!
(du trenger vel ikke nytt objektiv :D )

Gøy med gode naturbilder, såpass må vi tåle! Gøy å se på rovfugl samtidig som de store sølvfuglene kommer inn for landing.

Nei, nå trenger jeg ikke nytt objektiv, for disse bildene er tatt med min nye 120-400 mm Sigma :) Kjøpte det under kampanjen til FotoVideo, og når parkeringsboten var trukket fra ble det likevel en hyggelig pris :D

Flott resultat!

Hvilket objektiv + brennvidde brukte du i gjennomsnitt på disse bildene?
Denne gangen har jeg brukt en Sigma 120-400 mm som jeg kjøpte for noen uker siden. Brennvidden varierer gjennom hele serien i nesten hele zoomområdet, det er det som gjør dette objektivet så anvendelig. Ikke helt "utlært" på stabilisatoren enda, men det kommer...

Back