Smell på Gardermoen..

Re: Smell på Gardermoen..

Samme hvem som har tatt bildet. Jeg lurer mer på hva i alle dager den cateringbilen hadde på babord side å gjøre. I følge Boeings "Airplane Characteristics for Airport Planning for Boeing 737" - avsnitt 5 Terminal Servicing (http://www.boeing.com/commercial/airports/acaps/737sec5.pdf) skal Galley Service, Baggage Handling, Fuel og Portable Water holde seg på styrbord side. På babord side er det bare plass til Pneumatic, Air Condition og Lavatory i tillegg til håndtering av passasjer.

Spørsmålet så er om det er nødvendig å parkere flyene så tett med den store trafikken at det rett og slett ikke er plass for Galley Service på styrbord side. Resultatet av dette er at det går på helsa løs, og det er noe som absolutt ikke kan aksepteres :angry:
 
Re: Smell på Gardermoen..

Flott tegning...

Nok et fullkomment produkt av en ingeniør, som er verdiløst i den virkelige verden... :rolleyes:


Tipper cateringbilen står på venstre side så man slipper konflikt med stuerene. Like greit det siden man ikke bruker passasjerdøra til passasjerer, eller hva?
Det er bra trangt på høyresiden skal jeg love deg, når man laster bagasje foran og bak, fueler, og må sette av plass til cateringbilen ved begge servicedørene...

...og airstarter setter vi på høyre side, ikke venstre som på tegningen.. Koblingen for pneumatic sitter på høyre side, så vi kobler til fra høyre side og lar dem starte venstre motor...
Jo lengre unna man kan være en motor som går, jo bedre.. Spesiellt på vinterglatte oppstillingsplasser...

Piloter som ikke liker denne prosedyren kan komme ned og koble fra airstarter selv...
Ingen har så langt takket ja til det tilbudet... :rolleyes:
 
Re: Smell på Gardermoen..

Originally posted by KennethGS

Tipper cateringbilen står på venstre side så man slipper konflikt med stuerene.

Vanlig prosedyre hos oss, hvor det ikke er vanlig med baktrapp.


Til sammenligning - slik er anbefalt 737-servicing iflg ATA's manual.
 

Attachments

  • service.jpg
    service.jpg
    72.6 KB · Views: 11
Re: Smell på Gardermoen..

Ang denne cateringbilen som rygget bak i denne bussen? Som alle veit så er det vanskelig å se en leddbuss, atpåtil er den gul.. Denne bussen er jo bare der i 2 minutter så kjører den igjen. Men de Gate gourmet-sjåførene kjører jo som de skulle både stjælt både bil og diesel, om ikke maten og.
 
Re: Smell på Gardermoen..

Men det er vel ikke Kobro`s skyld...
 
Re: Smell på Gardermoen..

Originally posted by EB

Men det er vel ikke Kobro`s skyld...

hehe..nei det er jo det som er så herlig! Det er jo aldri Kobro eller OSL sin skyld! :lol:
 
Re: Smell på Gardermoen..

Du er ganske observant sjåfør, når du treffer en nesten 20 meter lang gul leddbuss på midten når du rygger!
 
Re: Smell på Gardermoen..

Originally posted by OJB

Det ser ut til at agurk-tiden har blitt forlenget iår.
Ikke mye å skrive hjem om dette her.

Kan vel være enig i det, men allikevel klarer vi her å smøre det ut over to sider....:colgate:
 
Re: Smell på Gardermoen..

Det er da heller ikke så fryktelig lenge siden en cateringbil kjørte inn i en av maskinene til DY heller, det er hakket værre å ikke se en 737:wow:
 
Re: Smell på Gardermoen..

akkurat nå sitter jeg og ser på at LSG står med sin container-truck og henter containere på innkommende SK7352 og gjett hvilken side de står inntil flyet mot? Jo på venstre bakdør, altså bakre utgangsdør / inngangsdør...

Er dette mon tro en "uvane" eller noe cateringfolket her gjør når de "unloader" maskinene?

:question:
 
Back
Top