Slutt med Gebyr-fritt hos SAS: Racet for Ancillary Revenue begynner ogsa der

Mod. notis: Da sporer vi tilbake til SAS før vi får alt som står med liten skrift i DYs regler ;)

Det var vel snakk om de som tok med for mye håndbaggasje, ikke de som er innenfor det tillatte?

Det er snakk om å håndheve regelen - noe som ikke gjøres effektivt i dag.
Men ja - back on track før jeg gir meg selv en infraksjon! ^_^

Jeg tok med 10% som det koster administrere gebyrer, jobber jo i Non Profit saa vi tar med alle utgifter ;):p

10% revenue to administer 12% ancillaries??? Never, kostnader er betydelig lavere...

Men bare ikke forstar at dersom en regner 12+78 tilsammen sa gir dette straffepoeng. Hva har dette forum blitt til???:headbang

Mod. notis: Da sporer vi tilbake til SAS før vi får alt som står med liten skrift i DYs regler ;)

Nå som hadde det så morosamt....:D Point taken, though. Her har jeg også bidratt til å la diskusjonen skli langt utenfor det som er tema.

10% revenue to administer 12% ancillaries??? Never, kostnader er betydelig lavere...

Men bare ikke forstar at dersom en regner 12+78 tilsammen sa gir dette straffepoeng. Hva har dette forum blitt til???:headbang

....jeg bleklager at jeg ikke er perfekt....de siste 24 timene har jeg sittet vaaken med en kritisk syk svigerfar...jeg tok noen minutter med litt forum for aa tenke paa noe annet....men man maa jo vaere 100% perfekt for aa delta.....saa tilbake til sykesengen

PS jeg hadde ikke noe som helst med straffepoengen dine....

I dag gjør de det, men etter det de annonserte tidligere i uka blir det snart slutt på dette ....

Det blir håndheving av dagens regler, ingen regelendring. Men tilbake til SAS og deres gebyrinnføring.

Hvorfor uheldig utvikling.

Det er godt at det er endelig slutt med den uheldig fordumming av SAS passajerer. Det fant seg alltid gebyrer og gebyrene vil öke i fremtida pluss at det vil komme flere som fölge av harmonisering med sine allianse-partnere. Sa snart som CO, UA trenger flere inntekter og innförer 1st bag fee over atlanteren, sa vil SAS vaere i nöd a fölge etter. Den eneste vei a unnga dette er a nedlegge IC ops.

SAS er en fange av sine gebyr-glade alliansepartnere og havner i samme bat, om de önsker dette eller ikke.

Tja, 1 kolli på inntil 23 kg. er fortsatt inkludert - og reiser man i Economy Extra Class eller Business Class kan man fortsatt ha med 64 kg. fordelt på to kofferter.

Jepp, så jeg ser faktisk ikke problemet.
Bagasje er fremdeles inkludert når du reiser med SAS.

Legg saken død ;)

E!

Og tabloidene har kastet seg på, med en uheldig vinkling for SAS:

http://www.dagbladet.no/2010/03/01/tema/sas/reise/gebyrsaken/bagasje/10649501/

Ja der kan man se hvordan en fordrejet formulering på Boarding pludseligt bliver brugt i et andet media af en lige så intetvidende journalist som på Boarding. Og ny fremstår SAS dårligt selvom faktum er at der reelt ikke er den store forskel og man stadig slipper for alle disse gebyrer hos SAS.

Endnu et eksempel på meget dårlig journalistik. Både på boarding og i Dagbladet.

Men på den anden side, så bliver samme fordrejning af virkeligheden jo brugt som overskrift i denne tråd, selvom folk her burde vide bedre

Last edited:
Genial tittel på denne tråden. Like misvisende som boarding artikkelen.

SAS har slettes ikke hivd seg på gebyrgaloppen. Dette var ett trekk som man var nødt til å gjøre grunnet partnere. Men det er vel ikke så viktig ??

SAS kan med hånda på hjertet kjøre videre på sin 0.- kampanje.

Så lenge de sørger for at statuspax ikke berøres av endringen på noen måte (fortsatt 2+1 for EBG-er), er jeg fornøyd ;)

Nok en grunn for vanlige dødelige å glede seg til Norwegian og/eller Feel begynner å fly langdistanse... Så slipper vi bli forskjellsbehandlet og se disse "klysene" ;) haha

Så lenge de sørger for at statuspax ikke berøres av endringen på noen måte (fortsatt 2+1 for EBG-er), er jeg fornøyd ;)

Men snakk om å koke suppe på en spiker, SAS kan fremdeles trygt si de har 0,- gebyr (ikke at jeg synes det er særlig smart) :)

Back