internt paa jobb har vi allerede dette innfoert via vaar Highwire (basert paa ITA Software) reiseportal....dermed settes fokus paa de reelle kostnadene....og det spiller ingen rolle om prisoekningen kom i form av et gebyr eller bakt inn i prisen....
Se litt hvem tar i USA gebyrer/ancillary revenues...
Ancillary revenue er en kommende trend i industri. Rett na har vi ca 12% av alle inntekter som ancillary. Dette vil stigge markant.
For kunden ble resumee til slutt at man vil bli i nöd a investere mere tid til a forlike priser. Men det vil ikke stoppe ancillary revenue. Dette vil spre seg som en kreft-tumor gjennom store deler av bransjen, rett og slett fordi kundene har blitt vant til a betale ekstra.
dc 8-63.. Så enig, hva koster det å kreve inn alle gebyr ?...
Denne uke tilbake fra PRG ( kommer tilbake til det i tripreprt ), sen kveld . Alt gratis og crewet koset seg etter 20 min servering i galley etter dette, etter at de slengte en nydelig baguette og et veldig fullt glass med vin etc ( les: Hold kjeft nå sov dere , sen kveld ), noe som heter arbeidsmilø for crew ??
Hadde det vært SK/DY hadde de rukket det etter vel en time og null tid til taxfree.. Slitne i galley etterpå.. Hadde noen skreket om det kostet kr 50 mer t/r PRG... ? Bare spør ??
Hvor mye koster det å gi oss en brødblings, kaffe etc mot kostnaden med alle
brødblingser etc en må kastes fordi de går ut på dato, out-sourcet all betaling etc . Og happy crew som slapper av i galley..
De eksemplene du trekker frem er vel ikke helt sammenliknbare med baggasjeavgift. Du kan reise uten baggasje, men du kan ikke reise uten piloter og crew og selskapet er pålagt å føre/levere regnskap. Det samme gjelder dine Rema-eksempler.
Hvis ancillary revenue utgjoer 12% av inntektene...saa kommer vel 78% fra billett inntekterog det stemmer meget godt med Hawaiians resulatter...de tjener paa billettsalget...
Husk at ikke alle kan reise uten bagasje...noen har ikke det valget du er saa heldig aa ha...noe som flyselskapene er saare klar over...de tilbyr kun plass til 2/3 av haandbagasjen....tenk deg dette i det perfekte Kjosland....en full 737-800 hvor hver eneste passasjer har med seg en identisk trillebag akkurat innenfor de lovlige grensene (som din soenns...) naar 2/3 har gaatt ombord, sprekker idyllen (slik det gikk ut over dere) det er rett og slett ikke plass til mere haanbagasje....sorry dere var blant de siste 1/3.....noen har det slik paa alle sine reiser....
Herregud, hvor har du laert a regne??? 12 + 78 = 90 og ikke 100% Heldigvis jobber du ikke i en bank...
Ikke helt sammenliknbart. Nå var forsåvidt vi blant de først til å gå ombord, så det var ikke det som var CPH-folkets problem (de mente at den var for stor og tung - den var hverken stor eller tung og godt innenfor selv de mest restriktive selskapers retningslinjer - men det er ikke det jeg forsøker å si noe om her).
Om det er slik at det ikke er plass til "lovlig" handbaggasje så forventer jeg at det blir håndtert av gaten, og at man derfor ikke må betale for innsjekket baggasje. Jeg vet ikke hvordan DY håndterer dette, for jeg forsøker å være tidlig ombord og finner alltid plass til min baggasje. De kan vel ikke akkurat forlange betaling for baggasje de har sagt er inkludert i billetten?
Jeg mener fortsatt at eksemplene til FlyHi ikke er sammenliknbare med det å skulle betale for baggasje, for man kan definitivt velge å ikke sjekke inn baggasje men man definitivt ikke fly uten piloter, crew etc. Nå er det vel selskaper (husker ikke hvem - BA, kanskje?) som f.eks. har valgt å legge fuelavgift som et tillegg til billettprisen, men man kan ikke fly uten fuel. Man kan fly uten å sjekke inn baggasje - det har jeg gjort mange ganger, men jeg har aldri fløyet uten piloter eller crew....![]()
Igjen...ikke alle kan fly uten aa sjekke bagasje.....:angry:
Vel - MOL lar folk reise billig når han uansett ikke klarer å fylle flyene. De optimerer på høyt nivå. SAS tyner pris uansett om flyene er fulle eller ikke. Kjører de kampanjer gir de en fast rabatt også nærmest uavhengig av belegg. De har en annen filosofi.
Som du ser av MD11 sitt innlegg så tagges håndbaggasje det ikke er plass til og sendes free of charge.
I dag gjør de det, men etter det de annonserte tidligere i uka blir det snart slutt på dette ....
I dag gjør de det, men etter det de annonserte tidligere i uka blir det snart slutt på dette ....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.