Hvorfor i all verden betyr disse gebyrene egentlig så mye? Er det ikke den summen som faktisk står på bunnlinjen som har betydning? De fleste av dem er frivillige og du benytter deg av disse tjenestene dersom du vil eller må. Mange rare ting man skal irritere seg for her i verden
For meg har det INGEN betydning om jeg betaler noen 10-ere i gebyrer dersom jeg betaler mindre for reisen!
Morasomt å se vinklingen på www.boarding.no - som jo helt klart viser hvor lite nøytrale denne nettsiden er...
Jeg vil snu dette spoersmaalet....hvilken glede skaper gebyrerr....
Jeg tror vel ikke glede er det rette ordet.
Men ta eksempel bagasje: Det er ingen tvil om at bagasjehåndtering koster mye penger. Man må ha folk på innsjekk, man må ha folk som laster bagasjen ombord, losser den, folk som sitter på bagasjeservice, gratis utsendelse av bagasje som kommer på avveie, økte fuel kostnader p.g.a vekt, for å nevne noe. Så kan man spør seg: Hvem skal betale for dette? De som sender bagasjen, eller skal man fordele disse kostnadene jevnt ved å bake de inn i billettprisen til samtlige reisende? Kostnadene mo jo dekkes. På en eller annen måte.
IMM
Man må også have piloter, cabin crew, bogholdere, rengøringpersonale osv.
...
Faktum er at gebyrer ikke er opfundet for at skabe gennemskuelighed. Tværtimod. De er udelukkende op fundet for at få prisen på flybilletter til at se lavere ud end den reelt er og for at skabe indtægter. Det er ikke noget flyselskaberne har opfundet for at hjælpe kunderne.
...
Hvilke udgifter et flyselskab har for at sælge en flybillet er irrelevant for kunden. Det eneste som er relevant er totalprisen, men mange flyselskaber forsøger at kamouflere den reelle totaltpris ved at pålægge en masse gebyrer. Som tidligere nævnt udelukkende for at hive flere penge ud af kunderne og for at narre dem til at tro at billetprisen er billigere end den reelt er.
nå kommer selvsagt unnskyldningene med at hvem trenger å sjekke inn to kofferter.....![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.