Slik blir nye Gardermoen

Fra samme artikkel:
Hovedflyplassen opplyser videre at passasjerene med den nye terminalen vil få større vrimlearealer både før og etter sikkerhetskontrollen.
...
...
Det er også lagt vekt på at toaletter og stellerom skal være godt dimensjonerte og riktig plassert.

Får håpe de gjør som de skriver, at det blir litt mer armslag og sitteplasser som ikke nødvendigvis er inne i en bar eller butikk. Bare de kan skru opp noen stikkontakter også så blir det vel bra.

Dette synes jeg ser riktig bra ut!
Legg merke til hvordan de viderefører arkitekturen og legger vekt på å bruke tre som rå materiale!

Synes det så meget bra ut jeg. Enig med MartinL; Arkitektoninst så det jo lekkert ut. Bra at de vidrefører det rene, skandinaviske designet fra T1. Stusset litt over denne setningen fra vg.no:
Sikkerhetskontrollen samles som i dag i én enhet.
Blir ikke det litt kaos?

Last edited:
Hehe, det fine med fotomontasjer fra arkitekt er at det ser alltid utrolig bra ut. Lett å glemme en del unyttige ting, sslikt som butikker f.eks. Kommer sikkert ingen slike i den nye terminalen... :)

Eller er jeg stort sett enig med tidligere talere, at dette så veldig bra ut!

Legg merke til at de-icing plattformen på vestre bane ved forsvaret (der SAS teltet stod, er helt borte på skissen, og at det bl.a har kommet opp et nybygg på andre siden av veien som slynger seg rundt Radisson SAS hotellet, omtrent der som dagens vesle buss stasjon ligger i dag....

....og at det bl.a har kommet opp et nybygg på andre siden av veien som slynger seg rundt Radisson SAS hotellet, omtrent der som dagens vesle buss stasjon ligger i dag....

Er ikke det det nye Park Inn Hotell som har byggestart snart ?

Flyporten kommer til å bli veldig innklemt med park inn ved siden av... flyporten er jo et fantastisk eksempel på god beliggenhet, husleien er vel mer enn i Oslo Sentrum(eller var det Christiania det het?)....

Først og fremst, hvorfor omtales dette som en ny terminal? Så vidt jeg kan se er det jo snakk om en ren utbygging av dagens terminal.

Pir B kobles på pir A, slik at det egentlig blir tre eikerter ut av navet, altså i realiteten tre pirer. Skal de da kalles pir A, B og C?

Hvor skal innenriks og utenriks fly fra?

Den nye piren virker veldig klaustrofobisk, etter bildet å dømme.

Synes den nye piren virker veldig spennende jeg! :) Minner litt om CDG 2E og det er en fin ting! :)

Back