LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
Da ser ut til at mulighetene for å fotografere utenfor terminalen går helt fløyten på innlandssiden og andelen av utenlandsgater som er synlig fra rampen mot øst vil gå ned.
Det var for oss fotografer, så til noen mer om terminalutvidelsen. Har laget en illustrasjon som er basert på den informasjon Dagbladet gir (se under). Ut fra det kan de se ut som det blir en netto tilgang på noe over 30 gater. Det som er spennende er hvordan forbindelsen mellom de to pirene vil se ut. Jeg håper personlig på en people mover over til nordre pir ala den på MAN.
Det hadde gitt fin utsikt det mens man glir frem på rullefortauet!
Det spørsmålet jeg tidligere har stilt til fleksibiliteten for gatene og henvisning til pir F på ARN. Undrer hvordan etasjefordelingen blir på den nye delen - en etasje innland og en utland. På den måten kan det bli enklest mulig å svitsje fra innland/utland fra samme gate. Men kanskje blir det også deler med Schengen/non-Schengen fordelt på forskjellige etasjer. En ting er sikkert, den nye commute-delen blir bare en etasje plassert nede på bakken. Denne flyttingen vil frigjøre områder mot vest ved Echo for fjernparkering - og ENGM RAMP og hans kollegaer kan puste lettet ut for en liten stakket stund
Det var for oss fotografer, så til noen mer om terminalutvidelsen. Har laget en illustrasjon som er basert på den informasjon Dagbladet gir (se under). Ut fra det kan de se ut som det blir en netto tilgang på noe over 30 gater. Det som er spennende er hvordan forbindelsen mellom de to pirene vil se ut. Jeg håper personlig på en people mover over til nordre pir ala den på MAN.

Det hadde gitt fin utsikt det mens man glir frem på rullefortauet!
Det spørsmålet jeg tidligere har stilt til fleksibiliteten for gatene og henvisning til pir F på ARN. Undrer hvordan etasjefordelingen blir på den nye delen - en etasje innland og en utland. På den måten kan det bli enklest mulig å svitsje fra innland/utland fra samme gate. Men kanskje blir det også deler med Schengen/non-Schengen fordelt på forskjellige etasjer. En ting er sikkert, den nye commute-delen blir bare en etasje plassert nede på bakken. Denne flyttingen vil frigjøre områder mot vest ved Echo for fjernparkering - og ENGM RAMP og hans kollegaer kan puste lettet ut for en liten stakket stund
