basejumper
ScanFlyer Blue
Å sammenligne USA med EU er den merkeligste konklusjonen jeg har lest her inne.:8:
EU = Europeiske union, USA = United states of America.
Vist du ser så går order UNITED igjen 2 ganger,
da lærte du noe nytt i dag også

Å sammenligne USA med EU er den merkeligste konklusjonen jeg har lest her inne.:8:
da lærte du noe nytt i dag også![]()
men i forhold til at se vækst udviklingen i lokalmarkedet giver det mest mening at tage udgansgspunkt i international trafik da den direkte kan sammenlignes
Jeg skjønner det, men dette kan vel ikke være det sentrale for, f.eks., et flyselskap som skal vurdere lønnsomheten av en (potensiell) ny rute. Om jeg var SAS og skulle vurdere potensialet for en rute OSL-LON så ville jeg definitivt ønsket å sett på feeding potensialet for en slik rute (f.eks. fra TOS via OSL). At lokaltrafikken øker er forsåvidt interessant informasjon, men kan vel knapt sies å være det fundamentale beslutningsgrunnlaget for et flyselskap. Det er godt mulig at andre finner det interessant å sammenlikne lokaltrafikken.
Og dette gjelder selvsagt for alle flyplasser?? Som HND, LGA, ATL, OSL, CPH??
Eller er det en sannhet som du finner på som passer inn i din argumentasjon om hvor overlegen CPH er?
United og union er da to vidt forskjellige ord. Så jeg lærte ikke noe nytt idag.
Jeg synes bare at argumentasjon bør bygges ut fra statistikk, og ikke omvendt.
Nå har vel aldri PP påstått at innenlandsreisende er mindre verdt enn utenlandsreisende ?!? De reiser jo uansett gjennom flyplassen om de skal til Ulan Bator eller MoldeJeg skjønner ikke hvordan man evner å plukke en setning ut av sammenhengen på denne måten, vet ikke om du har lest hele loggen på denne debatten ?
Jeg kan begynne på nytt:
En vakker dag kommer muligens flytrafikk i mellom EU land til å være regnet som innenriks, da kommer Osl til å få 3 ganger flere utenriks passasjerer som CPH over natten, så hva kan man lære av dette ?
Jo at begrepet innenriks og utenriks er totalt verdiløst i den store sammenhengen, selvsakt har ikke Osl blitt 3 ganger større over natten, og at vår danske venn kommer til å angre bittert på sitt gamle standpunkt.
På dette tidspunkt kommer han til å trygle om å la alle innenrikspassasjenene til å være like verdifulle som utenrikspassasjerer![]()
Nå har vel aldri PP påstått at innenlandsreisende er mindre verdt enn utenlandsreisende ?!? De reiser jo uansett gjennom flyplassen om de skal til Ulan Bator eller Molde
Dessuten skrev du i et tidligere innlegg at du allerede anser flytrafikken innen EU som innenriks flytrafikk..
19 millioner flypassasjerer første halvår
Til sammen 3 870 542 passasjerer reiste til eller fra en av Avinors lufthavner i løpet av juni. Dette er en økning på 3,9 prosent i forhold til juni i fjor. Utlandstrafikken økte mest, med 10,1 prosent sammenlignet med juni i fjor. Totalt har nærmere 19 millioner passasjerer reist til og fra Avinors lufthavner første halvår 2010.
Veksten i antall passasjerer i innlandstrafikken i juni var på 0,2 prosent i forhold til samme måned i fjor. Samtidig var det innlandstrafikken som ble hardest rammet av vekterstreiken i juni. Totalt har det første halvår i 2010 vært en nedgang i innlandstrafikken på 2 prosent sammenlignet med første halvår i fjor, men utlandstrafikken har gått opp med 4, 7 prosent. Totalt har antall passasjerer til og fra Avinors lufthavner gått opp med 0,2 prosent sammenlignet med første halvår i fjor, tross store trafikkforstyrrelser tidligere i år på grunn av vulkanutbruddet på Island.
Oslo Lufthavn Gardermoen, har en samlet passasjervekst på 5,9 prosent i juni, hvor utlandsveksten er størst med 9,1 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. Ved de andre store lufthavnene er det registrert en samlet vekst på i underkant av 2 prosent.
Vekterstreiken i juni ga seg store utslag i trafikktallene ved flere av de mellomstore lufthavnene som ble rammet av konflikten, men Ålesund lufthavn, Vigra, kunne notere seg for en vekst på 13,7 prosent.
Antall flybevegelser har i juni økt med 2,3 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. Størst var veksten på utland, med 7,2 prosent.
Kontaktperson:
Pressesjef Sindre Ånonsen, tel. 916 75 707
http://www.avinor.no/avinor/presse/...R_FLYPASSASJERER_FØRSTE_HALVÅR_&id=181-116330
Ja og der kommer vi til det med å plukke et setting ut av sin sammenheng, for vist man leste alle settingene, så var meningen å forstå hvor ekstremt relativt begrepet innenriks og utenriks egentlig er. Meningen var ikke å diskutere USA, EU, eller skriveveil, osv.
Tror da heller at man kan bli litt klokere på enten den totale avstanden som blir flydd fra hver enkelt land, eller den totale omsettingen som går med på flybilleter i det enkelte land.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.