jikswoboB
Qwerty
Är inte detta första gången ARN är över 2 miljoner på en månad? Noterar även att det skiljer ungefär 60k mellan OSL och ARN denna månaden.
Jo, stämmer bra det
ARN YTD: 8 699 543 pax, +9,45%
Är inte detta första gången ARN är över 2 miljoner på en månad? Noterar även att det skiljer ungefär 60k mellan OSL och ARN denna månaden.
Jeg er sikker på at LN-KGL har en "plausibel" forklaring!![]()
Forklaringen er temmelig enkel og består av fire deler:
1. Siden det har vært utrolig bra vær den siste tiden har mange fritidsreisende funnet ut at å reise ikke er nødvendig - man har sommeren her.
2. OSL er under utbygging, og dermed ikke den mest attraktive flyplass å reise fra i disse dager.
3. Det var en nestenstreik som skremte mange vekk fra å reise med DY. Opplagt ville ikke de fly med konkurrenten i steden og har nydt noen fine dager ved fjorden eller lenger inn på land.
4. Med så sen Kr. Himmelfartsdag og Prinse så er det en del som sparte dagene til senere.
Sjansene er dermed til stede for at vi får større vekst senere i sommer hvis det i juli eller august kommer de vanlige kalde regnværsdager?
Du glemte en smiley…. For de punkter tror du vel næppe selv på.
..man kan i hvert fald sige, at del 1, 3 og 4 af forklaringen lige så godt kunne være skrevet om Danmark. Vi har også haft utrolig godt vejr, strejkevarsel fra Norwegian og så vidt jeg ved falder Kr. Himmelfartsdag og Pinsen på samme tidspunkt i Danmark og Norge?
Men nummer 2, at OSL formentlig er ganske kaotisk at færdes på for tiden grundet udbygning, kan ingen vist modsige.
..man kan i hvert fald sige, at del 1, 3 og 4 af forklaringen lige så godt kunne være skrevet om Danmark. Vi har også haft utrolig godt vejr, strejkevarsel fra Norwegian og så vidt jeg ved falder Kr. Himmelfartsdag og Pinsen på samme tidspunkt i Danmark og Norge?
Men nummer 2, at OSL formentlig er ganske kaotisk at færdes på for tiden grundet udbygning, kan ingen vist modsige.
Noen kvitret meg i øret fra mer eller mindre offisielt hold at streiketrusselen gjorde at veksten på OSL ble omtrent 4 prosentpoeng lavere på grunn av dette, 6 prosentpoeng innenriks og 2 prosentpoeng utenriks. Og med 3,1% faktisk vekst og legger man til 4 prosentpoeng så ender man på ...
Vil ikke CPH tall også være rammet av streiken da? Var jo snakk om streik i DY DK også![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.