Legger også merke til at SAS har en svært defensiv startegi på MOL, der det ser ut for at de ikke ønsker å få flere kunder. Etter nyttår reduserte de fra 3 daglige til 2 på strekningen MOL-OSL. På strekningen KSU-OSL flyr de 4 daglige till tross for at de har færre pax der.
Vel, SAS flyr omtrent 160.000 pax MOL-OSL (DY noe mer), mens de flyr omtrent 150.000 KSU-OSL. SAS sa under fjorårets (2012) Luftfartsjazz (arrangement i regi av Avinor) at de hadde ca 78% belegg på MOL-OSL. Trafikken på ruta er økende både for SK og DY, derfor syns jeg det fremstår noe underlig at de kutter fra 3 til 2, mens de opprettholder 4 på en rute med mindre pax.Det er nok en grunn - f.eks at DY har 3, slik at totalen blir 5 daglige...? Spørs vel hvor mye de vil blø på et begrenset marked... Ellers så ser det vel ut til at KSU får 3 og ikke 4 daglige...?
Vel, SAS flyr omtrent 160.000 pax MOL-OSL (DY noe mer), mens de flyr omtrent 150.000 KSU-OSL. SAS sa under fjorårets (2012) Luftfartsjazz (arrangement i regi av Avinor) at de hadde ca 78% belegg på MOL-OSL. Trafikken på ruta er økende både for SK og DY, derfor syns jeg det fremstår noe underlig at de kutter fra 3 til 2, mens de opprettholder 4 på en rute med mindre pax.
Legger også merke til at SAS har en svært defensiv startegi på MOL, der det ser ut for at de ikke ønsker å få flere kunder. Etter nyttår reduserte de fra 3 daglige til 2 på strekningen MOL-OSL.
Det er nok en grunn - f.eks at DY har 3, slik at totalen blir 5 daglige...? Spørs vel hvor mye de vil blø på et begrenset marked... Ellers så ser det vel ut til at KSU får 3 og ikke 4 daglige...?
Det kan jo være så enkelt som at KSU har høyere andel forretningstrafikk og at man derfor har en høyere frekvens. Som du sier har KSU heliport, noe som gir mye full flex billetter.
Ser at KSU stort sett står med 4 daglige fra OSL på ukedagene, en lørdag og 3 søndag.
Nå var det SK sitt tilbud jeg "tok en titt på". Antar at betalingen per pax må være betydelig høyere på KSU enn MOL siden de kan tillate seg å fly 4 rundturer på hverdager med under 50% belegg.Og da er det vel ikke SÅ ille Wiggo, når det blir totalt 6 fra MOL (3 SAS), og 4 fra KSU...?
Nå var det SK sitt tilbud jeg "tok en titt på". Antar at betalingen per pax må være betydelig høyere på KSU enn MOL siden de kan tillate seg å fly 4 rundturer på hverdager med under 50% belegg.
Tallenes tale er klare når det gjelder ant pax på ruter inn og ut av OSL. MOL-OSL er den ruta med størst prosentvis økning: http://www.rbnett.no/nyheter/article6996997.ece
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.