Skandinaviske trafikktall oktober 2016

Someone

Moderator
Medlem
OSL: 2.342.731 +4,4%
Innland: 1.024.079 +0,9%
Utland: 1.316.928 +7,2%


Totalt Avinor: +1,3%, med -0,6% innland og +4,7% utland

BGO: 548.090 +0,2% (Innland er ned 1,6%, mens utland opp 4,2%)
SVG: 377.088 -7,3% (utland er ned hele 12,2%, og offshore ned nesten det samme:
TRD: 418.613 +1,5% (Såvidt ned på innland med -0,5%, mens opp 10% på utland)

Andre:
TRF: -2,9%
RYG: -15,2%
TOS: +2,6%
AES: +0,4%
KRS: -2,4%
KSU: -16,7%
MOL: -5,1%
EVE: -2,1%
BOO: +1,9%


Ser tydelig at OSL fortsetter og bli enda viktigere i Avinorsystemet

Interessant nok så er veksten Norge-Hellas lik nedgangen til Tyrkia i absolutte tall med 16.000 opp og ned. Itillegg så øker trafikken til Spania kraftig med 19% (+41.699) samt USA med +27% (+11.120)
 
Last edited:
Skjønner ikke hvorfor DY kutter så mye på TRD når utland øker med 10%. Et basefly forsvinner fra sommerprogrammets start. SVG ser ut til å bli skånet med en nedgang på 12,2% (utland). Forstå den som vil.....:spin
 
Skjønner ikke hvorfor DY kutter så mye på TRD når utland øker med 10%. Et basefly forsvinner fra sommerprogrammets start. SVG ser ut til å bli skånet med en nedgang på 12,2% (utland). Forstå den som vil.....:spin

Det handler jo ikke bare om å gå i pluss. Trolig mener de å tjene mere på å bruke flyet annetsteds.
 
Skjønner ikke hvorfor DY kutter så mye på TRD når utland øker med 10%. Et basefly forsvinner fra sommerprogrammets start. SVG ser ut til å bli skånet med en nedgang på 12,2% (utland). Forstå den som vil.....:spin
Tallene fra SVG er ennå påvirket av "rutemassakren" i oktober i fjor (FRA, CDG, I AH ++). De gjenværende rutene går derimot ikke så dårlig, det viser bl a tallene fra britiske CAA.
 
Tallene fra SVG er ennå påvirket av "rutemassakren" i oktober i fjor (FRA, CDG, I AH ++). De gjenværende rutene går derimot ikke så dårlig, det viser bl a tallene fra britiske CAA.
Tja si ikke det. BA har permanent redusert fra 2 til 1 daglige på SVG-LHR.
 
Tallene fra CAA viser at trenden snudde, SVG-LHR økte i sommer.
Som nevnt angående baseflyet til DY på TRD så trenger ikke det å bety allverdens. Sikkert bedre penger å hente på de sommerrutene som BA har satt opp fra LHR for eksempel.
 
Tallene fra CAA viser at trenden snudde, SVG-LHR økte i sommer.

Nå har jeg ikke sett tallene fra Oktober, men BA er ned 11% fra Stavanger i September. 7218 PAX i 2016 mot 8078 PAX i 2015.

Hittil i år (jan-sep) er det faktisk en økning på 1% 78654 pax 2016 mot 77738 pax 2015.

Men nå når de kun har 1 daglig vil vel året ende i minus.
 
Last edited:
Men en nedgang på 11% i forhold til september i fjor er egentlig ganske bra, når de har kuttet kapasiteten med 50%.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Men en nedgang på 11% i forhold til september i fjor er egentlig ganske bra, når de har kuttet kapasiteten med 50%.


Sent from my iPhone using Tapatalk

BA kuttet til 1 daglig da vinterprogrammet startet for 2 uker siden. Så i september kjørte de 2x daglig.
 
Back
Top