• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skandinaviske trafikktall oktober 2016

Someone

Moderator
Medlem
OSL: 2.342.731 +4,4%
Innland: 1.024.079 +0,9%
Utland: 1.316.928 +7,2%


Totalt Avinor: +1,3%, med -0,6% innland og +4,7% utland

BGO: 548.090 +0,2% (Innland er ned 1,6%, mens utland opp 4,2%)
SVG: 377.088 -7,3% (utland er ned hele 12,2%, og offshore ned nesten det samme:
TRD: 418.613 +1,5% (Såvidt ned på innland med -0,5%, mens opp 10% på utland)

Andre:
TRF: -2,9%
RYG: -15,2%
TOS: +2,6%
AES: +0,4%
KRS: -2,4%
KSU: -16,7%
MOL: -5,1%
EVE: -2,1%
BOO: +1,9%


Ser tydelig at OSL fortsetter og bli enda viktigere i Avinorsystemet

Interessant nok så er veksten Norge-Hellas lik nedgangen til Tyrkia i absolutte tall med 16.000 opp og ned. Itillegg så øker trafikken til Spania kraftig med 19% (+41.699) samt USA med +27% (+11.120)
 
Last edited:
Skjønner ikke hvorfor DY kutter så mye på TRD når utland øker med 10%. Et basefly forsvinner fra sommerprogrammets start. SVG ser ut til å bli skånet med en nedgang på 12,2% (utland). Forstå den som vil.....:spin
 
Skjønner ikke hvorfor DY kutter så mye på TRD når utland øker med 10%. Et basefly forsvinner fra sommerprogrammets start. SVG ser ut til å bli skånet med en nedgang på 12,2% (utland). Forstå den som vil.....:spin

Det handler jo ikke bare om å gå i pluss. Trolig mener de å tjene mere på å bruke flyet annetsteds.
 
Skjønner ikke hvorfor DY kutter så mye på TRD når utland øker med 10%. Et basefly forsvinner fra sommerprogrammets start. SVG ser ut til å bli skånet med en nedgang på 12,2% (utland). Forstå den som vil.....:spin
Tallene fra SVG er ennå påvirket av "rutemassakren" i oktober i fjor (FRA, CDG, I AH ++). De gjenværende rutene går derimot ikke så dårlig, det viser bl a tallene fra britiske CAA.
 
Tallene fra SVG er ennå påvirket av "rutemassakren" i oktober i fjor (FRA, CDG, I AH ++). De gjenværende rutene går derimot ikke så dårlig, det viser bl a tallene fra britiske CAA.
Tja si ikke det. BA har permanent redusert fra 2 til 1 daglige på SVG-LHR.
 
Tallene fra CAA viser at trenden snudde, SVG-LHR økte i sommer.
Som nevnt angående baseflyet til DY på TRD så trenger ikke det å bety allverdens. Sikkert bedre penger å hente på de sommerrutene som BA har satt opp fra LHR for eksempel.
 
Tallene fra CAA viser at trenden snudde, SVG-LHR økte i sommer.

Nå har jeg ikke sett tallene fra Oktober, men BA er ned 11% fra Stavanger i September. 7218 PAX i 2016 mot 8078 PAX i 2015.

Hittil i år (jan-sep) er det faktisk en økning på 1% 78654 pax 2016 mot 77738 pax 2015.

Men nå når de kun har 1 daglig vil vel året ende i minus.
 
Last edited:
Men en nedgang på 11% i forhold til september i fjor er egentlig ganske bra, når de har kuttet kapasiteten med 50%.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Men en nedgang på 11% i forhold til september i fjor er egentlig ganske bra, når de har kuttet kapasiteten med 50%.


Sent from my iPhone using Tapatalk

BA kuttet til 1 daglig da vinterprogrammet startet for 2 uker siden. Så i september kjørte de 2x daglig.
 
Back
Top