Skal slå Torp på to år

Re: Skal slå Torp på to år

- så kan noen på den andre siden like det eller ikke.

Vet ikke hva slags agenda du har, EB, men dette er vel ikke først og fremst en fight mellom østfoldinger og vestfoldinger? Flere av dem som ytrer seg negativt om Rygge bor jo helt andre steder i landet.

Personlig har jeg Torp som relativt nær nabo, men jeg stiller meg temmelig likegyldig til hvordan det går med Rygge. Fint om de greier seg - men i dagens situasjon ikke så overraskende om de ikke gjør det.

Ellers er det interessant å lese i boka om Torp og hvordan den utviklet seg. Det er ofte tilfeldighetene som rår! :)

Re: Skal slå Torp på to år

For en som har knatret via Torp med BU F-50 og putret til CPH med NorskAir Brasilia, saa ser det ikke saa vaerst ut hva Rygge har klart aa faa etter noen maaneder....Rygge er ingen stoerre flopp enn hva pessimistene sa om Torp paa samme stadiet....

Feil. Torp ble planlagt som regionalflyplass da OSL ble vedtatt. Utgangspunktet var at planleggerne forventet 5% trafikklekkasje til Torp pga. bortfallet av Fornebu. Så Torp fikk nok en helt annen start enn det Rygge har fått, eller vil få.

Hvorvidt Rygge blir en suksess for nå tiden vise.

Back