Skal komme meg fra LAX til SEA: Hvordan?

Ser toget bruker 35t så det er i det meste laget når en ikke har så mange dager til rådighet.
En fin tur er det nok for de som vil nyte naturen :)

Det var da pokker så billig det skulle være å fly AA F, i hvertfall om jeg regner kroner-per-TP. Hadde jeg bare vært i SFO, så kunne jeg flydd SFO-LAX-LAS for ca.3000 NOK, og tjent 120 TP på BA-kontoen. til sammenligning, så tjener man 80 TP for 3500 NOK i CE til LHR og tilbake :angry:

Selv om jg liker tog...saa ville jeg holde meg unna Amtrak LAX SEA....gammelt materiale...sjelden paa rute (det er et av Aletrnativene PDX - SEA og har tilgode aa se at det gaar noenlunde paa rute)...I tillegg er vel mestparten av ruten noksaa kjedelig....gaar mye inne i landet....selv ut av LAX gaar det vel ikke lengre langs kysten (tror jeg)...og uansett gaar det vel paa ettermiddagen fra LAX saa det blir fort moerkt...

Naar jeg ser paa prisene - saa er jo ogsaa LAX - HNL - SEA en mulighet - har ikke sett paa tidene...men det burde gaa....og det er jo HRC i ReidarTown ogsaa (etter SQ777)

120 TP for den turen i F er pent for den prisen.

Hvis ikke du går for det hadde jeg satset på LX foran gardinen. Gjorde det selv SFO - JFK og synes det var supert.

Det ble noe så kjedelig som AA og AS via SFO. Booket i F hos AA for ca. 2300 NOK.

Ellers ikke noe problem å "hacke" seg gjennom betalingsprosessen ved å rett og slett oppgi en hotelladresse som billing adress.

Er fullstendig klar over det.

Alternativene jeg vurderte, var å bo to netter ved LAX, og ta en liten dagstur-MR til enten LAS eller SFO. De lå på litt over 4000 tur/retur LAS, og ca. 4600 tur/retur SFO, og så hadde LAX-SEA kommet i tillegg. og så mye penger følte jeg til slutt ikke for å bruke.

Så billigste måte å skaffe en brukbar mengde TP på, var å booke F hos AA via SFO, med code-share med AS på sisteflighten for drøye 2000. Får i det minste 60 TP for den ene flighten, og ender opp på 250 TP totalt på hele julebordet, 150 TP unna et nytt sølvkort, som jeg regner med å klare i løpet av sommeren/høsten neste år.

Ellers synes jeg ikke det er så ille at jeg har fått booket 7 flighter, hvorav kun en av de er i economy - og det for en lavere pris enn de fire Y+-flightene jeg hadde med SK til og fra julebordet i 2009.

Ellers synes jeg ikke det er så ille at jeg har fått booket 7 flighter, hvorav kun en av de er i economy - og det for en lavere pris enn de fire Y+-flightene jeg hadde med SK til og fra julebordet i 2009.

Pokker heller. Den ene Y-flighten så så malplassert ut, at den ble oppgradert til F. ^_^

Når den da samtidig plutselig ble fleksibel, ble den endret til to, fra SEA-LAX, til SEA-PDX-LAX, og jeg får komplettert Dash-8-samlingen min, med Q400, samt krysset av en ny flyplass/by/stat på lista ;)

Pokker heller. Den ene Y-flighten så så malplassert ut, at den ble oppgradert til F. ^_^

Når den da samtidig plutselig ble fleksibel, ble den endret til to, fra SEA-LAX, til SEA-PDX-LAX, og jeg får komplettert Dash-8-samlingen min, med Q400, samt krysset av en ny flyplass/by/stat på lista ;)

Nice. Har du -200 i dash-8 samlingen?

Back