SK973 high-speed abort?

OMW

Deleted user
SK973 på lørdag avbrøt avgangen i høy hastighet sies det på pprune, og jeg så ikke noe post her inne. Noen med litt mer informasjon mon tro?
 
hvis ingen har observeret noget specielt...var der vel ikke noet specielt ved den...
Det er jo heller ikke alt der skal postes her
Den der ved noget om det har det jo internt fra,,og der vil man sikkert gerne beholde det
Hilsen
ole
 
Dette vitner om at man aldri kan doemme belegg ut fra enkeltflygninger. Foerste kvartal var det over 85% belegg i snitt hos SAS international. Men tjener dem bob?? Never...
 
Har også hørt fra flere crew at det er stup fulle fly som er mer regelen enn unntaket om dagen for SAS IC. Men som de sa at flyet kunne i utganspunktet være overbooket med 10-20 pax, men hvis det var problemer/dårlig vær andre steder og en eller to incoming connections feilet så ble det fort god plass
 
Det var en hot air bleed i motor nr. 1 som førte til avbrutt avgang. Det var ingen brann, men bremsene ble veldig varme, kanskje så mye som 1500 grader. En luring eller to presterte å spyle vann på bremsene. Resultat: ett motorbytte og utskifting av samtlige hovedhjul og bremser!
 
Heisann FBU4EVER!

Kanskje et dumt spoersmaal men dere bruker vel karbon bremser paa A330/A340 flaaten deres...? De eldre A300B4 vi opererte hadde staal bremser med termostat vifter og disse var noe kluss... :angry:

Merklig at de maatte bytte motor pga. en bleed air lekkasje da dette som oftest kan fikses med motoren installert. Spylte de paa motoren ogsaa...? Vi har sett ved flere tilfelle noen "flittige" brannfolk oedelegge motorer ved aa spyle brannslokkingveske inn i turbinen... :(

Dag
 
Du kan ikke komme aa si at det er bra naar man taper saapass mye penger... Konkurrentene til SAS tjente penger paa langrutene i boetter og spann i Q1, saa jeg hadde hverken sagt "vi" eller vaert stolt over dette resultatet
 
Last edited:
Det var en hot air bleed i motor nr. 1 som førte til avbrutt avgang. Det var ingen brann, men bremsene ble veldig varme, kanskje så mye som 1500 grader. En luring eller to presterte å spyle vann på bremsene. Resultat: ett motorbytte og utskifting av samtlige hovedhjul og bremser!

Bremsene er nok dyre men jeg saa en Braun haarfoener paa salg for USD 19.99 paa Best Buy her om dagen, saa motorbyttet ble ihverftall billig ;):D
 
Genial den siste der, Tommy! ;)

Vet at brannvesenet på OSL har vært i samtaler med oss på teknisk om hvordan de skal takle ulike hendelser med fly.
Og dette med å slukke med kjølende på middel på bremser (som vann, skum, CO2, etc..) er jo skikkelig fy fy..

Leste en havarirapport fra en Q400 fra WF som fikk motorbrann og nødlandet på Torp for en tid tilbake siden, der hadde også brannvesenet fylt vann inn i inntaket på motoren, men det har jo ingen effekt hvis det brenner i motorrommet generelt..
..der også resulterte det i samtaler mellom Torp Brannvesen og teknisk.
 
Back
Top