SK908, Air Steward-tur

Re: SK908, Air Steward tur.

Strålende rapport, tusen takk. Merker dere stor forskjell på catering (annet enn brød) fra utestasjoner sammenlignet med "hjemmefra"? Hvordan er Asia sammenlignet med USA der?

Super rapport fra deg SAS-Steward :-) Gleder meg allerede til flere rapporter fra deg. Glad for at jeg har to turer med SAS i Biz til sommeren, ble fristet av rapporten her. Håper dine kollegaer har en like flott innstilling som du har til arbeidet!

Artig og interessant lesing på lørdags morgen. Dumå gjerne komme med flere slike fra ulike destinasjoner og flytyper :fly

Kul og interessant rapport fra "den andre siden" SAS-Steward...:up:

Takker og bukker!

Skønt også at læse en TR fra "the other side"
Sådan...

Hilsen Ole

Alltid gøy å lese rapporter fra folk som jobber i bransjen :) Tusen takk for titen, håper det kommer flere innslag av denne typen.

Fantastisk rapport fra "den andre siden"!

Da LN-RKP kom svevende inn over Oslo den morgenen steg jeg faktisk ut av bilen for å nyte synet da den passerte over Ullevål Stadion. Jeg sto da litt syd-vest for Ullevål sykehus og det var et mektig syn som ga meg en ekstra god morgen.

Takk for fin rapport fra din side av turen. Jeg tar også gjerne mer av den.

Når det gjelder mat ut fra EWR så er min erfaring at det ikke bare er brød som er så-som-så, synes det virker som de fleste selskaper sliter med å få god kvalitet på cateringen der.

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, skal forsøke å skrive litt mer etter hvert. Men da jeg har fått nye arbeidsoppgaver i selskapet så flyr jeg ikke like mye som før. Men noen turer blir det jo.
Skal forsøke å svare litt på noen av spørsmålene som har kommet her. Får ikke til dette med å lime inn deler av innlegg etc. Så tar det litt så som så.

- Vi får beskjed om alle kategorier på en CIL. Cabin information list.
Her står det noen hvem som er med, og kategorier. Sølv, gull, Diamond, og Pandion.
Enda viktigere for oss er at det står noe om de som trenger assistanse, barn som reiser alene, spesialmat etc. og viderforbindelser.

- Cateringen er alltid spennende, kvaliteten er varierende, og ofte lite konsis. Newark var elendig, men er blitt betydelig bedre. Men vi sjekker kvalitet og mengde med jevne mellomrom.
Men vi ser at catering i Japan er den beste, den dårligste er Kina (min erfaring) USA er helt ok.
Her i Norge og Skandinavia er det stort sett bra.
Men det er helt klart forskjeller, og rutinene er lit ulike fra sted til sted. I Kina f.eks så teller jeg alltid antall mat lastet, ofte feil.

Takk for trivelig lesning. Må innrømme at de fleste TR som jeg leser ofte bare blir skum-lest, men denne leste jeg med stor lyst fra A til Å. Keep them coming :D

Tusen takk for en velskrevet og god rapport. Gøy å lese om hvordan ting arter seg "på andre siden av gardina" :-)

Bra rapport! Stilig å se hvordan ting fungerer på innsiden. Er jo små detaljer man merker i løpet av en flytur, men interessant å se at detaljene har et velsmurt maskineri i bunn.

Uansett, har to spørsmål. Hvor mye mer blir det for champagne pre-departure? Mener å huske at det ble nevnt her et sted ifb med SAS nye servicekonsept, men husker ikke tallene nå.

Du skriver og at kapteinen varslet om mye turbulens, og at dere derfor valgte en raskere servering. Dette virker å være litt ulikt fra selskap til selskap. Min erfaring er at det skal riste rimelig godt hos SAS før man skrur på setebeltene og beskjeden fra cockpit da gjerne er av typen "Beklager folkens, nå må vi bare ta 20 minutter her…". Den diametrale motsetningen finner jeg hos Air China, som gjerne har lyset på under hele flyturen, helt uavhengig vær. Hva er det som er definisjonen av mye turbulens hos SAS? Snakker vi bilder av typen der man ser bagasje og serveringsbrett ligge strødd utover kabinen?

Back