SAS-Steward
ScanFlyer Gold
SAS er best, så enkelt er det
))

Jeg sa jeg var ferdig med denne diskusjonen, og det har jeg tenkt å overholde.- Jeg har sagt mitt, men det er ingen overraskelse at du kaster deg inn i det. Det gjør du alltid i slike diskusjoner. Og alltid står du last og brast med SAS. Imponerende.
SAS er best, så enkelt er det))
Jeg sa jeg var ferdig med denne diskusjonen, og det har jeg tenkt å overholde.- Jeg har sagt mitt, men det er ingen overraskelse at du kaster deg inn i det. Det gjør du alltid i slike diskusjoner. Og alltid står du last og brast med SAS. Imponerende.
Mest sannsynlig ble passasjerene dels booket via andre av de 23 destinasjonene de flyr til i USA, eller med AA via f.esk DFW.Men man kan jo ta BA som et eksempel som idag har kansellert den andre avgangen LHR-IAH (BA197). Alle der fikk neppe plass på avgangen tidligere på dagen (195), itillegg at de neppe var så tidlig på plass at de ville rukket den. Så selv om BA har en stor flåte så hadde de altså ikke noe annet fly å sette inn og passasjerene må da bookes via andre selskaper og flyplasser, akurat som dagens passasjerer med SK903 opplevde. Så en stor flåte reduserer bare risikoen, den eliminerer den ikke![]()
Påstånde, der er så langt fra virkeligheden må du nødvendigvis kunne forvente bliver kommenteret på. Hvad din dagsorden er ved jeg ikke, men dine påstande holder ikke vand. Det handler ikke og pro- eller kontra SAS - et er dig der gør det til det. Jeg ved til gengæld hvordan SAS ofte tackler disse situationer og har aldrig oplevet at nogen har ville nedprioritere en destination fremfor en anden - noget det reelle udfald jo også tydeligt viser. Derfor kommenterer jeg på baggrund af min viden på usande påstande.
I den forbindelse forstår jeg ganske udemærket at du ikke har mere at sige i denne sag - når det modsatte af det du har påstået rent faktisk viser sig at være tilfældet.![]()
FlyHi: Om DU hadde lest hele tråden før du kommer med en lengre konkluksjon så har det blitt opplyst flere ganger tidligere at ingen longhaul ruter hos SAS innstilles selvom 340-ern settes inn en ekstratur på OSL-EWR.
Litt indirekte forstår jeg hvorfor enkelte føler at OSL alltid blir nedpioritert - hvorfor forsvant USA ruta fra OSL og ikke ARN sist f. eks?
Kanskje dette er en liten reminder på hva man risikerer ved å fly med SAS på langruter. En snag på en maskin så er helvete løs med kansellering og rerouting.
Er det sånn å forstå at maskinen som skal fly SK907 ikke kommer til å returnere til OSL som SK908 på søndagsmorgen men at den kommer til å forbli kansellert?
Jag blev precis påmind om varför jag inte är lika frekven här inne som jag brukade vara...
Fordi SAS tapte 10 millioner i måneden på OSL-EWR 2003-2004, mens det ikke var like ille på ARN-EWR
Jeg må få si meg helt enig med Savipix her, også i det andre du sier, been there done that!:fly
Er det sånn å forstå at maskinen som skal fly SK907 ikke kommer til å returnere til OSL som SK908 på søndagsmorgen men at den kommer til å forbli kansellert?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.