Ja, det er jo flott hvis de får til det.
Ang. koke suppe på en spiker, og at dette er en ikke-sak fordi det ikke er noen kansellering likevel, så var jo ikke det kjent da denne diskusjonen startet.
Så skulle man måske lige tælle til ti og undersøge sagen nærmere inden man kommer med ubegrundede beskyldninger af enhver art, som ikke har hold i virkeligheden :headbang
Håber da at SAS ikke kommer til at tage den 340 fra en anden rute, som bliver cancelled istedet - for så må det da være flovt at påstå at OSL bliver nedprioriteret hvis det modsatte faktisk ender med at være tilfældet...
Som skrevet af mange andre, så aflyser man der hvor det rammer færrest mennesker mindst muligt. Til en anden gang kunne det jo tænkes at SK også benytte *A partneren CO's afgange fra OSL til at ombooke på, hvis der var ledige pladser der.
At skulle fravælge en direkte rute af den grund at det en sjælden gang i mellem kan ske at man bliver rerouted ved tech er jo tåbeligt. Tech sker for alle og naturligvis vil en stor flåde give noget mere fleksibilitet til at flytte rundt og dække huller i schedule, men jo flere fly - desto flere fly er der også der kan få tech, så procentuelt er risikoen for tech lige så stor som med en mindre flåde. Og om du bliver booket om et til andet BA fly hvis du rejser med BA eller du bliver booket om til f.eks. CO hvis du rejser med SK kan da gå ud på en ting.
Vælger du hver gang connections, så er der til gengæld mindst 4 flight, der har risiko for tech/forsinkelser m.v. fremfor kun 2 på en direkte t/r...
Hvis din teori om at rejse via via med flere daglige afgange skal holde, så synes jeg da SAS skulle aflyse alle afgange fra OSL og ARN og lave 3xdaily fra CPH, så ville det jo være et meget bedre produkt - eller?
Come on - get real... Og drop mindreværdskomplekserne og konspirationsteorierne. Naturligvis nedprioriterer SAS ikke OSL. I de tilfælde de er tvunget til at aflyse, så kigger de på hvordan de rammer færrest pax. End of story.
At påstå andet udstiller kun uvidenhed...