@Martin: Er det kun t/r som kan oppgraderes for en billig penge til biz?
Nå vet jeg at BA pleier å tilby billige oppgraderinger i MMB (Manage My Booking) på ba.com, men aner egentlig ikke noe om de kan dukke opp på enveis-billetter. Mener at Hickok her på forumet nevnte for meg en gang, at han hadde fått et sånt tilbud, så tydeligvis. Hvordan det evt. fugerer når SK og reisebyråer ert blandet inn, er jeg dessverre usikker på. En ting jeg vet, er at man kan hvertfall ikke oppgradere med miles når man har booket hos et reisebyrå.
Eller er O-klasse-prisen på 245 NOK. På Expertflyer kan jeg se at den koster 550 kroner å endre, og at en endring også kan være en upgrade. Da kan du antageligvis kjøpe deg opp ved å betale det gebyret, samt prisforskjellen opp til billigste ledige biz-bookingklasse, som er C, som koster 7030 NOK uten avgifter.
Regnestykket skulle da bli 7030-245+550=7335, pluss alt av skatter og avgifter :drunk:
Billigbiz selges i klasse R, men den krever at man flyr begge veger, og overnatter natt til søndag. Klassene D og I er også biz-klasser, men de dukker heller ikke opp når jeg søker på enveis, så antageligvis krever de også returflight.
Så jeg ville satset på et tilbud i MMB - om det dukker opp.