Sk 926

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 926
EQUIPMENT:AIRBUS INDUSTRIE A330-300

IAD-CPH

Noen som vet hvorfor denne flighten er 4 t forsinket?
 
Du får høre med FBU4EVER.. Han nevnte i en tråd at han skulle til IAD, og da jeg dobbeltsjekket signaturen hans, så er han faktisk kaptein på denne flighten.
 
SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 926
EQUIPMENT:AIRBUS INDUSTRIE A330-300

IAD-CPH

Noen som vet hvorfor denne flighten er 4 t forsinket?
Den havde en stor delay fra CPH grundet en teknisk fejl
Ville have sendt en Acars meddelelse til FBU men glemte det
Hilsen
Ole
 
Da sier jeg takk, men det er vel ingen grunn til å spørre videre hva som var galt? Da begynner vi vel å bevege oss inn på ting som har med taushetslikt osv...? :)
 
Da sier jeg takk, men det er vel ingen grunn til å spørre videre hva som var galt? Da begynner vi vel å bevege oss inn på ting som har med taushetslikt osv...? :)

Tja,,,måske du kan jo sende ham en PM og spørge
Hilsen
ole
 
Hvordan fungerer det i praksis dette her? Flyet var forsinket ut 4 t fra CPH pga teknisk feil. Kan man kreve en annen flight (de er foreløpig schedulert på kl 22,50 flighten) Kan en kreve et tidligere fly, få litt prio pga dette?

EDIT: Iflg info fra SAS var forsinkelsen pga feil i Hydraulik.
 
Det var feil ved varsellamper for samtlige hydraulikkpumper slik at de blinket kontinuerlig. Man måtte bytte et par komponenter. Normal avgang fra CPH er 12:20 lokal, dvs. midt i lunsjen. Need I say more?

Vi var forsåvidt klare til å dra 22:50, men så viste det seg at det manglet to passasjerer. De hadde ankommet IAD fra Mexico City med United. Sjekket inn tre stk. bag'er hadde de også. Men de møtte ikke ved gaten, B37, flyet vårt sto på remote, så passasjerene så bare en Emirates A340-500 og har vel gått for å lete etter SAS-maskinen. Uansett, de svarte ikke på gjentatte opprop fra PA-systemet, og vi måtte lete frem og laste av bagasjen deres. Vi ble 5 timer forsinket ut fra IAD. Det var svært mange som hadde connections ut fra CPH, bl.a. til OSL. På denne flighten var det SAS No som opererte med en 737-700, LN-TUI. Pax var tålmodige med delay fra IAD, men da SAS stilte opp med den nest minste varianten på flighten til OSL, var det mange som fikk nok. Man kunne nok ha satt inn to -800 og fremdeles ville det ha stått igjen folk. Alle flightene utover kvelden med unntak av siste fly var smekkfulle. Veldig glad jeg ikke jobber i gate'n da.
 
Er det noen som kan forklare meg hvorfor SK 0925 er og UA9396 (Codeshare), men returen kun (?) er SK 0926?
 
Jeg vil gjette paa at det kommer av forskjellig pristype paa utreise og hjemreise, og at hjemreisen ble priset med SAS sin pris iso Untied sin. Jeg regner med at hvis du leser Fare Calculation linjen finner du noe saant som dette:
FC SVG UA CPH UA IAD 111.11YEXAMPFAREUA SK CPH SK SVG 101.10YEXAMPSK NUC212.21 ROE1.000 BLA BLA BLA
 
Det var feil ved varsellamper for samtlige hydraulikkpumper slik at de blinket kontinuerlig. Man måtte bytte et par komponenter. Normal avgang fra CPH er 12:20 lokal, dvs. midt i lunsjen. Need I say more?.

Kunne vært værre.... SK904 (SE-REE) ble tauet bort fra gate på EWR med hull i skroget igår pga påkjørsel. Hvilket betyr SAS er en 333 short inntil den blir lappet sammen. Kapteinen på den flighten var faktisk usikker på om man fikk gjort det på EWR og så de muligens måtte fly det tomt hjem i 10.000 fot i verste fall
 
Last edited:
SE-REE tror jeg det må være, og den har vel tenkte seg hjemmover snart, får sjekke FL på Flightaware
 
utrolig hvor mye impact disse to hendelsene har hatt paa resten av SAS Int. rutenett. Det koster aa vaere liten....
 
Back
Top