Sk 926

utrolig hvor mye impact disse to hendelsene har hatt paa resten av SAS Int. rutenett. Det koster aa vaere liten....

Ja, det skal ikke mye til å velte hele lasset når man er så liten. Flåten blir utnyttet til det ytterste av hva den kan klare. Men, som nevnt i en annen tråd, det er snakk om fly nr. 12, 13 og 14 til IC. Tiden vil vise om det bare er rykter og ønsketenkning.
 
Ja, det skal ikke mye til å velte hele lasset når man er så liten.

Hører snakk om at Finnair sliter med det samme. Det er vist ikke store tuen som skal til for å velte lasset borte på Vantaa.
De sliter kanskje enda mer siden MD11'ene begynner å bli gamle?
 
Hører snakk om at Finnair sliter med det samme. Det er vist ikke store tuen som skal til for å velte lasset borte på Vantaa.
De sliter kanskje enda mer siden MD11'ene begynner å bli gamle?

Stemmer. Både SAS og Finnair sliter med at de har små flåter, som brukes hardt, og da kan problemer på et fly få store konsekvenser for resten av nettverket
 
Som jeg har nevnt i en annen tråd så har AY har problemer med OH-LGG, en ex RG MD11. Motortrøbbel i følge a.net.

Voldsom utnytting av longhaulflåten i AY og SK, imponerende hva de klarer, klart det blir trøbbel hvis en maskin går tech. AY er nå oppe i 16 timer på M11 flåten. Hva er SK med 333 og 343?

Her er MD11 OH-LGA sitt flyprogram nå i det siste...med fare for å gjenta meg selv, fra a.net:

Sun 02/12/07 HEL-DEL AY21 02:20pm-12:19am
Mon 03/12/07 DEL-HEL AY22 02:35am-06:20am
Mon 03/12/07 HEL-BKK AY89 08:45am-11:15pm
Tue 04/12/07 BKK-HEL AY90 01:16am-06:50am
Tue 04/12/07 HEL-BKK AY89 09:10am-11:31pm
Wed 05/12/07 BKK-HEL AY90 12:57am-06:40am
Wed 05/12/07 HEL-BKK AY89 08:46am-11:10pm
Thu 06/12/07 BKK-HEL AY90 01:00am-06:50am (estimated)

On Monday 03/12/2007 02:20pm (Finnish Time) OH-LGA has been on route 19hrs 19 minutes for last 24hrs.
On Tuesday 04/12/2007 08:45am (Finnish Time) OH-LGA has been on route 20 hrs 4 minutes for last 24hrs.
On Wednesday 05/12/2007 09:10 am (Finnish Time) OH-LGA has been on route 20 hrs 4 minutes for last 24hrs.
 
Som jeg har nevnt i en annen tråd så har AY har problemer med OH-LGG, en ex RG MD11. Motortrøbbel i følge a.net.

Voldsom utnytting av longhaulflåten i AY og SK, imponerende hva de klarer, klart det blir trøbbel hvis en maskin går tech. AY er nå oppe i 16 timer på M11 flåten. Hva er SK med 333 og 343?
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=20961 antyder vel 15,5 Timer for A340 og nesten 17 timer for A330
og -KGL sin kunstviser jo kompleksiteten http://forum.scanair.no/attachment.php?attachmentid=5363&d=1182895245
 
Back
Top