Hei! Forsøkte å komme meg til Frankfurt via København i dag. Skulle med SK 1637 CPH-FRA. En svenskregistrert MD80...et eller annet. Denne flighten var veldig full grunnet div. LH-kanselleringer. Jeg hadde imidlertid fått sneket med til nødutgang med ledig sete ved siden av meg (2-setern´n) og så frem til en hyggelig 85 minutters tur ned til Frankfurt. Etter div, forsinkelser pushet vi fra gate og taxet til rullebanen. Flyet ga gass og vi raste bortover rullebanen. Så plutselig sa det bang...og så bang en gang til og hver gang røsket det i flyet. Så ble det bremset hardt og vi ble bedt om å sitte stille. Det samme ble crewet. Var ikke noe hysteri ombord annet enn at mange begynte å prate med sidemannen... Vi taxet tilbake til en gate og kapteinen informerte om at høyre motor mistet turtall og at de ikke kunne fortsette. Vi skulle få nytt fly og han beklaget veldig. Bra info. Sikkert fint for dem som er litt engtslige for å fly. Etter å ha ventet en stund ble vi hentet i busser og samlet slik at de som ønsket det kunne få snakke med SAS-personell. På flyet stod også kapteinen i døra når vi gikk av. Ettersom jeg skulle fly fra FRA tilbake til TRF via CPH allerede 17:40 og vi fikk en estimert avgang 12:45 booket jeg om billetten og kom meg kjapt hjem til TRF i stedet. Og droppet møtet i Tyskland. Så til spørsmålet mitt; kan en MD81/83 ta av med en motor. Hva skjer konkret når de mister turtall. Synes å huske at kapteinen snakket om circuit breakdown?!