Re: SK 1469 trillet inn i gate på OSL
Hvilken maskin var det som var uheldig på CPH? Var det en 321?
Hvilken maskin var det som var uheldig på CPH? Var det en 321?
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hvilken maskin var det som var uheldig på CPH? Var det en 321?
Neppe - men det var mulgens noen som reiste passivt ettersom de fikk avbrutt slingen sin.
Det er jo ganske merkelig at flyet trillet bakover, når bakken ved gate 44 heller fremover.
Vel..etter mange år på Osl så mener jeg fortsatt at bakken heller mot terminalen. Skulle det vært ett større fly ville jeg skjønt det kunne trillet bakover. Men hvem har noen gang trykket på knappen på broen for "chocks on" da?
Standard prosedyre for LH. Enten skravle direkte med cockpit, eller chocks on-knappen.
Huff..
Nå er det i teorien ikke like viktig å slippe bremsene på Airbus som Boeing, siden Airbus har brake cooling fans.
Bremseviftene er optional extra så der er noen operatører som ikke har tatt seg bryet til å montere dem. De er kjekkest å ha ved korte bakkestopp og høye landingsvekter.
Ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor de absolutt må sette parkeringsbremsen av ved parkering. I følge Airbus sine manualer er det ikke en nødvendighet med karbonbremsene med mindre det forventes veldig varme bremser eller problem med å kjøle dem tilstrekkelig. Kun en gang har jeg vært med på å sette parkeringbremesen av under en bakkestopp. Boeing bruker vel fremdeles for det meste fortsatt stålbremser så da er det forståelig at parkeringsbremsen settes av. For Airbus sin del vet jeg ikke om der er fare for at bremsene kan fryse fast hvis der er kaldt om vinteren og at det kan være en grunn til at de gjør det?
Huff..
Off-topic: Er det SGH som handler KLM på Sola?
Nå er det i teorien ikke like viktig å slippe bremsene på Airbus som Boeing, siden Airbus har brake cooling fans.
A321 OY-KBF
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.