Dette kan umulig være uflaks. Noen har ikke gjort jobben sin og det koster flyselskapet store summer.
Hvis det skulle vise seg å være handlingselskapene som har tabbet seg ut, må de stå økonomisk ansvarlig?
Kanskje SAS skulle forsøke Norwegians metode med å slippe parkeringsbrems for å jukse på offblocktid?
Sitter ombord i SK 1469. Fikk akkurat beskjed om at døren på flyet er skadet etter at det rullet inn i gaten. Bakkepersonalet hadde visstnok fjernet klossene på nesehjulet uten å gi beskjed til flightdeck.
Ekstra kjipt at det for meg ser ut til å være en flunkende ny A320...
Er dette automatikk, eller er det "laser'n" som senser at personellet setter på chocks?
Og om det er automatikk, vil jeg anta pilotene tar av bremsene.
Jeg lurer på om parkbrake er tatt av for tidlig i forhold til at rampagentene får satt på chocks.
På dockingene til OSL, står det vel "CHOCKS ON" så fort flyet har parkert/docked, gjør det ikke det, da? ENGM RAMP og andre kan vel bekrefte dette...
Er dette automatikk, eller er det "laser'n" som senser at personellet setter på chocks?
Og om det er automatikk, vil jeg anta pilotene tar av bremsene.
Mange piloter har spurt "are chocks really on?" så da bare titter jeg ut av brua igjen og ser etter om dem fysisk er på, for å virkelig være sikker.
Men man kan vel aldri være sikker nok.
Det er jo ganske merkelig at flyet trillet bakover, når bakken ved gate 44 heller fremover.
I og med at det var samme passasjerer ved begge hendelsene, er det noen som vet om det var samme crew?
Flere av dem fikk plass om bord på et nytt fly med nytt mannskap, som - uten videre problemer - klarte å komme seg fra Gardermoen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.