Singapore Airlines - generelle spørsmål

Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

For å besvare mitt eget spørsmål ang transport fra hjemmeadresse til flyplass om man reiser i F så var det iflg SQ ikke noe de gjorde. Jeg må da ha blandet med et annet selskap??

Vær også oppmerksom på at flere selskaper ikke tilbyr limo service når reisen i F er booket med bonuspoeng,

Takk! Den første siden der var meget nyttig!
Fikk SQ305 ned i F og SQ306 Biz hjem. Begge er 2013 oppgradert.

Har ikke prøvd F på SQ før, men mener å ha lest at de henter oss hjemme med bil. Eller er det slutt på denne servicen? Er i London på avreisedagen.

Når booket og når reiser du SQ305 i F?

Takker og bukker. Har et par SQ flighter booket i 777W (F) og 359 (C). Nyttige linker.

Når booket og når reiser du, antar det er SQ305 også? Jeg har booket samme flight i C i sommer, ikke vært ledig F award til nå selv med F4A2 til salgs.

Når booket og når reiser du SQ305 i F?

Når booket og når reiser du, antar det er SQ305 også? Jeg har booket samme flight i C i sommer, ikke vært ledig F award til nå selv med F4A2 til salgs.

Jeg booket på fredag. Flyr 6. mars. Ja SQ305.
Det var helt tilfeldig at det ble F. Skulle egentlig fly lørdagen i C, men det var litt frem og tilbake mtp dato for hjemreisen, så jeg ba dem om å sjekke utreise dagen før. Da hører jeg i andre enden; "On that day there is also available seats in first......"
Har vurdert F mange ganger, men har aldri å brukt de ekstra poengene. Bruker 27.000 ekstra poeng nå for F en vei. Da får vi testet det og gjort en vurdering om det er bedre enn alle de ulike C flygningene vi har hatt.

Neste gang jeg skal booke F så tror jeg målet er å finne F på A380. Da er det suites. Etter hva jeg har skjønt skal det være mulig å booket dette for oss EB kunder, men høres ikke ut som det åpnes så mange seter/suiter...

Jeg booket på fredag. Flyr 6. mars. Ja SQ305.
Det var helt tilfeldig at det ble F. Skulle egentlig fly lørdagen i C, men det var litt frem og tilbake mtp dato for hjemreisen, så jeg ba dem om å sjekke utreise dagen før. Da hører jeg i andre enden; "On that day there is also available seats in first......"
Har vurdert F mange ganger, men har aldri å brukt de ekstra poengene. Bruker 27.000 ekstra poeng nå for F en vei. Da får vi testet det og gjort en vurdering om det er bedre enn alle de ulike C flygningene vi har hatt.

Neste gang jeg skal booke F så tror jeg målet er å finne F på A380. Da er det suites. Etter hva jeg har skjønt skal det være mulig å booket dette for oss EB kunder, men høres ikke ut som det åpnes så mange seter/suiter...

Artig at det ble F litt tilfeldig. Jeg fløy SQ F for første gang fra CPH i fjor sommer på samme flytype 777-300ER. F kabinen er lekker og setet er stort og fint, det beste var den fantastiske servicen og maten som var gjennomgående utrolig god. Og så er det Krug da :)

Vi hadde lunch service med syv retter inkl. caviar som forrett. Desverre er det brunch service på SQ305 så det er ikke like mange retter og ikke caviar, men dere får SQ F lounge på LHR og tilgang til The Private Room i SIN, uansett om det er connection eller destinasjon.

Får man Private Room når man lander på SIN uten connection?
Lander veldig tidlig så hadde vært behagelig med litt avslapning i Private Room før vi hiver oss på MRT.
Antar det er dusj der...?

Får man Private Room når man lander på SIN uten connection?
Lander veldig tidlig så hadde vært behagelig med litt avslapning i Private Room før vi hiver oss på MRT.
Antar det er dusj der...?

Besvart mitt eget spørsmål her:
https://mainlymiles.com/2019/05/11/review-the-private-room-by-singapore-airlines/

Ser altså ut som det er mulig å gå til Private Room når vi lander. Hvorvidt det er noe spesielt å gjøre annet enn å dytte inn på et par dompa, er en annen sak....

Da ble det for mye bekymringer fra familie for vår tur til Singapore, så den ble endret til Buenos Aires. Helt greit, da det er meldt 33 grader og lyn i Sin, mens BA har 29 grader og sol.
Så da er det kanskje ledig 2x F billetter på SQ305 om andre ønsker en tur ned.

Noen som har erfaring med book the cook med premium economy med SQ? Er det egentlig bare snakk om større utvalg eller er det noen forskjell i faktisk kvalitet?

Noen som har erfaring med book the cook med premium economy med SQ? Er det egentlig bare snakk om større utvalg eller er det noen forskjell i faktisk kvalitet?

Fasiten her er at det først og fremst er større utvalg, men nå er uansett kvaliteten hos SQ såpass bra. I tillegg får man maten først når man har Book the Cook

Litt "fun fact" hvis man lurer på hvem er er sjefen i kabinen

https://www.singaporeair.com/en_UK/no/flying-withus/our-story/our-cabin-crew/

CC_SAA_Batik_Uniform.webp

Herrepynten er ganske kjedelig, men disse dame draktene er fantastiske flotte synes jeg. Liker spesielt den grønne leading stewardess.

Høyst anekdotisk, men deres premium economy virker selge bra fra Europa. 2 måneder frem i tid var mye enten utsolgt eller svært utplukket på det som var av aktuelle datoer for meg til/fra Singapore. Så reisebyrået måtte rett og slett lete litt for å finne noe som passet

Høyst anekdotisk, men deres premium economy virker selge bra fra Europa. 2 måneder frem i tid var mye enten utsolgt eller svært utplukket på det som var av aktuelle datoer for meg til/fra Singapore. Så reisebyrået måtte rett og slett lete litt for å finne noe som passet
Vi deler samme erfaring.
Har fløyet ett dusin ganger med SQ i år. Like mange ganger i premium økonomi eller høyere, og det er stappa fult - uansett. Det er videre til Australia.

Det fine er at Premium Økonomi virker å ha noen bugs i seg. Har blitt oppgradert 4 ganger. Får du et setekart i Premium Økonomi der du ikke kan velge noen seter, så er det et godt tegn.
Prisene er fortsatt høye.

Men, jeg elsker PE-produktet til Singapore Airlines. Det er bunnsolid, hvert fall for en nordlending.

Last edited:

Fløy SQ377 idag, og Premium economy var smekkfull på det strekket jeg fløy, Barcelona til Milano, og forover så det temmelig glisent ut, det kan jo være at det kom på en del i Milano, vi var ikke så mange som fløy det korte strekket på 1:10, men artig for meg som ikke har fløyet SQ tidligere, for en economy billett til 86 eur fikk jeg både sandwich og vin. ( Maskinen var for øvrig Airbus nr. 10000).

Er det samme «problem» nå man flyr SQ via CPH som når man flyr via LHR, ved at de ikke klarer akseptere SAS sine boardingkort med masse flighter på samme? Begge gangen jeg har fløyet med dem må de printe ut nye boardingkort.

Dog er grunnen til at jeg i først omgang endte med et på papir at gaten på OSL ikke aksepterte SAS sitt boardingkort i appen, av en eller annen grunn.

Litt SAS-takter på IT i blant hos SQ i blant. Fikk ikke til å gjennomføre Book the Cook på returen, når det var stengt for dette på utreisen (mindre enn 24 timer før), men funket igjen etter dette. Fikk også feilmelding når jeg booket, men etter en refresh visste det seg at bestilling var på plass. Men synes generelt sidene deres er tidlig trege.

Fordelen med book the cook, som også gjelder på premium economy, er at man blir servert først, og har et mye større utvalg.

Singapore må da ha høy betalingsvillighet
Før pandemien var de konkurransedyktig til/fra Bangkok, nå for tiden er Lufthansa ofte billigere i First enn det Singapore er i Business

Singapore må da ha høy betalingsvillighet
Før pandemien var de konkurransedyktig til/fra Bangkok, nå for tiden er Lufthansa ofte billigere i First enn det Singapore er i Business

Prisene på C-klasse til forretningsområder i Asia er fortsatt helt spinnville.

Back