Singapore Airlines - generelle spørsmål

Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Om en booker SAS Plus Saver fra Norge til SIN via CPH, der CPH - SIN opereres av Singapore Airlines, får en da ett Premium Economy sete på deres 777?

Hvordan legge inn et lengre stopp i Singapore? (1 natt)

Synes det er uklart i prosessen under booking.

Nå har jeg allerede bestilt og ønsker å endre om lar seg gjøre.

Dessverre ingen hjelp å få fra Singapore Airlines eller Travellink.
De henviser bare til hverandre, selv om er booket i C.
Trodde Singapore var interessert i å få flest mulig i Stopover. Penger inn i statskassa :)

Dessverre ingen hjelp å få fra Singapore Airlines eller Travellink.
De henviser bare til hverandre, selv om er booket i C.
Trodde Singapore var interessert i å få flest mulig i Stopover. Penger inn i statskassa :)

Har du booket hos Travellink, så er det dem som “ejer” bookingen. Derfor er det også dem som skal lave ændringen. Desværre er serviceniveauet hos mange OTA’er ofte ganske lavt.

Har du booket hos Travellink, så er det dem som “ejer” bookingen. Derfor er det også dem som skal lave ændringen. Desværre er serviceniveauet hos mange OTA’er ofte ganske lavt.

Det er grunnen til at jeg svært sjelden booker gjennom slike byråer. SQ booker jeg alltid online på deres egne hjemmesider eller via proffe reisebyrå hvis det er en «komplisert» rute (Orkidé eller Wikstrøm).

Dessverre ble ikke ruten via Stockholm solgt på singaporeair.com når skulle bestille. Kanskje det er endret nå.

Travellink sier kan ikke endre. Singapore sier de kan hjelpe Travellink med å forstå reglene :colgate:

Men hvor er egentlig "fare rules"? Finner de ingen plass i bestillingen.
Da vil jeg ihvertfall kunne lese hva som er lov/ikke lov.

Dessverre ble ikke ruten via Stockholm solgt på singaporeair.com når skulle bestille. Kanskje det er endret nå.

Travellink sier kan ikke endre. Singapore sier de kan hjelpe Travellink med å forstå reglene :colgate:

Men hvor er egentlig "fare rules"? Finner de ingen plass i bestillingen.
Da vil jeg ihvertfall kunne lese hva som er lov/ikke lov.

Tror du er nødt å fly ut fra OSL om du skal ha mulighet til å få Stockholm som mellomlanding?

Noen her som har mulighet til å sjekke belegget på SQ351 i morgen, lørdag 24/11? Har et vennepar som skal på tur og lurer på om det er god plass på Economy.

Har booket SIN-LHR-ARN på gjennomgående billett på sas.se i Business med SK-flightnummer hele veien. SQ er operating carrier SIN-LHR og SK er operating carrier LHR-ARN. Blir da Plus på den siste flyvningen. Hvilke håndbagasjeregler kan jeg da følge? SQ med to i Business eller SK med én i Plus? Most Significant Carrier Rule gjelder vel ikke håndbagasje, og gatemannskapet på LHR er kjent for å være vanskelige...

For de av dere som planlegger fly Singapore First med det første: Nå blir det økt Champagne utvalg ved at de også vil tilby Taittinger Comtes de Champagne Blanc de Blancs 2007 (mener jeg drakk Asiana i First tom for den i 2011) i tillegg til de vante Krug og DP. Dessuten skal kaviar-måltiden forbedres

https://onemileatatime.com/singapore-airlines-first-class-taittinger/

Var det ikke slik at Taittinger erstatter en av de to, slik at man har to å velge mellom?

Har booket SIN-LHR-ARN på gjennomgående billett på sas.se i Business med SK-flightnummer hele veien. SQ er operating carrier SIN-LHR og SK er operating carrier LHR-ARN. Blir da Plus på den siste flyvningen. Hvilke håndbagasjeregler kan jeg da følge? SQ med to i Business eller SK med én i Plus? Most Significant Carrier Rule gjelder vel ikke håndbagasje, og gatemannskapet på LHR er kjent for å være vanskelige...

Min forståelse er at det er maks en håndbagasje på kortstrekkene selv om det står to på billetten (Har tentke det bare gjelder på de store flyene hvor det er mer plass). LH siser vel f.eks at det faktisk er lov med to håndbagasjer i business på kortstrekkene om jeg ikke husker feil).

De fleste steder vil de i praksis sikkert tillate deg to bagasjer, men når det i tilegg er snakk om London ville jeg ikke satset på å være avhengig av å få med to bagasjer inn. De som jobber der nektet meg å ta med en håndbagasje på 6 kg og datteren min sin 3 kg. Vi reiste i pluss.

Min forståelse er at det er maks en håndbagasje på kortstrekkene selv om det står to på billetten (Har tentke det bare gjelder på de store flyene hvor det er mer plass). LH siser vel f.eks at det faktisk er lov med to håndbagasjer i business på kortstrekkene om jeg ikke husker feil).

De fleste steder vil de i praksis sikkert tillate deg to bagasjer, men når det i tilegg er snakk om London ville jeg ikke satset på å være avhengig av å få med to bagasjer inn. De som jobber der nektet meg å ta med en håndbagasje på 6 kg og datteren min sin 3 kg. Vi reiste i pluss.

Ved en "ren" SK-booking i Business så fremkommer det på bekreftelsen at det er lov med to stk håndbagasje, også på connection i Plus. Jeg har et par ganger stått ved gate med utskriften klar i hånda...

Hva gjør de i London ved for mye håndbagasje? Jeg har kun sett det, men aldri opplevd det selv. Blir det gebyr eller sendes håndbagasje nr 2 ned i "kjelleretasjen" og ut igjen på bagasjebåndet ved ankomst?

Ved en "ren" SK-booking i Business så fremkommer det på bekreftelsen at det er lov med to stk håndbagasje, også på connection i Plus. Jeg har et par ganger stått ved gate med utskriften klar i hånda...

Hva gjør de i London ved for mye håndbagasje? Jeg har kun sett det, men aldri opplevd det selv. Blir det gebyr eller sendes håndbagasje nr 2 ned i "kjelleretasjen" og ut igjen på bagasjebåndet ved ankomst?

Ikke fått gebyr selv, vet ikke hva som skjer om en er på «kun håndbagasjebillett».

Back