Singapore Airlines - generelle spørsmål

Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Interessant problemstilling, og lite heldig at SAS har skaffet seg så dårlige rykte på LHR. Enkleste løsning er vel å fly til FRA eller et annet sted.

Men fra min erfaring så er det vekten som teller på LHR. De sjekker da inn kofferten din gratis og du får på båndet på OSL. Vet ikke hvordan dette ville vært på en Light billett.
light

Hei,

prøver å oppgradere fra Økonomi til Business på en SQ flyvning nå i november med Eurobonus poeng, har Bookingklasse Y, så det skal være mulig. Appen til SAS på sas.no sier at "Oppgarderingen er mislykket. Prøv igjen senere. (-500)" så jeg tenkte jeg skulle ringe SAS. Prøve å ringe SAS kundeservice, men de kunne ikke hjelpe?? Er Eurobonus Diamant.

Er C-stolene (utenom bulkhead) på A350 virkelig så ille som folk (på forskjellige review sites) skal ha det til?

Er C-stolene (utenom bulkhead) på A350 virkelig så ille som folk (på forskjellige review sites) skal ha det til?

Nei, men så synes jeg stolene til SQ i business kombinert med servicen er veldig bra da. Jeg har aldri forstått misnøyen med konseptet hvor de snur stolen. Gir jo masse bredde og plass og bre seg ut på i motsetning til de fleste andre.

Jeg er 191, så det står heller ikke på lengden.

Nei, men så synes jeg stolene til SQ i business kombinert med servicen er veldig bra da. Jeg har aldri forstått misnøyen med konseptet hvor de snur stolen. Gir jo masse bredde og plass og bre seg ut på i motsetning til de fleste andre.

Jeg er 191, så det står heller ikke på lengden.

Takk! Da ble det en A350 på vei ut (fra CPH) og en A380 på vei inn (til LHR), så da får jeg finne ut selv på hvilken side jeg havner vurderingsmessig.

Hei,

prøver å oppgradere fra Økonomi til Business på en SQ flyvning nå i november med Eurobonus poeng, har Bookingklasse Y, så det skal være mulig. Appen til SAS på sas.no sier at "Oppgarderingen er mislykket. Prøv igjen senere. (-500)" så jeg tenkte jeg skulle ringe SAS. Prøve å ringe SAS kundeservice, men de kunne ikke hjelpe?? Er Eurobonus Diamant.

Kan du gjøre dette i app? Jeg forsøkte å gjøre dette på hjemmesiden til sas i sommer. Hadde y og b med sq som kan oppgraderes. Var sin-dps. Sas trakk poengene, men måtte likevel ta til takke med økonomi. Agentrulletten er vel tingen å prøve.

Har booket SIN-LHR-ARN på gjennomgående billett på sas.se i Business med SK-flightnummer hele veien. SQ er operating carrier SIN-LHR og SK er operating carrier LHR-ARN. Blir da Plus på den siste flyvningen. Hvilke håndbagasjeregler kan jeg da følge? SQ med to i Business eller SK med én i Plus? Most Significant Carrier Rule gjelder vel ikke håndbagasje, og gatemannskapet på LHR er kjent for å være vanskelige...

Da er reisen gjennomført, og jeg gikk for én kabinkoffert + en såkalt personlig eiendel. Det gikk bra, men gatemannskapet på Heathrow må ha vært usedvanlig apatiske denne kvelden, for de slapp bl.a. igjennom en Go-passasjer med en kosebamse som var så stor at den måtte ha eget sete :rolleyes:

Da er reisen gjennomført, og jeg gikk for én kabinkoffert + en såkalt personlig eiendel. Det gikk bra, men gatemannskapet på Heathrow må ha vært usedvanlig apatiske denne kvelden, for de slapp bl.a. igjennom en Go-passasjer med en kosebamse som var så stor at den måtte ha eget sete :rolleyes:

Kanskje den hadde kjøpt eget sete? Det forekommer ..

. Det gikk bra, men gatemannskapet på Heathrow må ha vært usedvanlig apatiske denne kvelden, for de slapp bl.a. igjennom en Go-passasjer med en kosebamse som var så stor at den måtte ha eget sete :rolleyes:

#fluffydudesneedlovetoo

Kanskje den hadde kjøpt eget sete? Det forekommer ..

Burde mer enn bare forekomme #bomullmatters

Vurderer å booke SQ med eco på utreise og biz på hjemreise. Dette er jo ikke mulig gjennom SQ sine sider. SAS gir meg ikke valgene på de datoene jeg skal booke. Må en ringe SQ eller finnes andre alternativer?

Noen som vet om SQ har rullet ut den nye biz på alle LON-SIN A380 flyene sine?
OG;
Antar det er bedre å fly A380 enn 777-300ER? (Altså SQ317/319 fremfor SQ321)

Takk! Den første siden der var meget nyttig!
Fikk SQ305 ned i F og SQ306 Biz hjem. Begge er 2013 oppgradert.

Har ikke prøvd F på SQ før, men mener å ha lest at de henter oss hjemme med bil. Eller er det slutt på denne servicen? Er i London på avreisedagen.

Takker og bukker. Har et par SQ flighter booket i 777W (F) og 359 (C). Nyttige linker.

For å besvare mitt eget spørsmål ang transport fra hjemmeadresse til flyplass om man reiser i F så var det iflg SQ ikke noe de gjorde. Jeg må da ha blandet med et annet selskap??

For å besvare mitt eget spørsmål ang transport fra hjemmeadresse til flyplass om man reiser i F så var det iflg SQ ikke noe de gjorde. Jeg må da ha blandet med et annet selskap??

Lufthansa og Emirates har det jo ved utvalgte destinasjoner

Er jo ikke så dyrt å bestille en limmo.

Takk! Den første siden der var meget nyttig!
Fikk SQ305 ned i F og SQ306 Biz hjem. Begge er 2013 oppgradert.

Har ikke prøvd F på SQ før, men mener å ha lest at de henter oss hjemme med bil. Eller er det slutt på denne servicen? Er i London på avreisedagen.

Fikk du F og C som bonusbilletter, eller betaler du med penger? Er det flere enn deg som reiser. Sjekk pris for bil på blacklane dot com. Du finner rabattkoder på 10-15% med google.

Fikk du F og C som bonusbilletter, eller betaler du med penger? Er det flere enn deg som reiser. Sjekk pris for bil på blacklane dot com. Du finner rabattkoder på 10-15% med google.

Bonuspoeng. 195.000 for meg og fruen.
Fant Blacklinelimo også. Venter på et tilbud.
Noen som har erfaring om det kan være like greit å booke noe slikt fremfor to billetter på Heathrow Express? Det blir vel fort 900 kroner for to stk...

*RETTELSE*
Ser at de billettene jeg fant til ca 450,- per stk var biz. Trenger ikke det på Heathrow Exp.
Toget tar mye kortere tid enn bil også, så da blir det tog på oss.

Last edited:
Back