SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

dash-7

ScanFlyer Blue
SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

SGS har nå i mange år tatt en overpris på handlingen av SAS Brathens, SAS SE og SAS DK. Prisen som SGS tar er 30-40 % over hva som er liste prisen.
Det rare er at SAS ledelsen i SE ikke har baller nok til å si nok er nok.
I sommer vant faktisk Widerøe handling kontrakten på handling av SK på OSL, BGO, SVG og BOO. Dette til en meget redusert pris. Men det ble stoppet av en konsern direktør som er gått av. Janson var den eneste i SAS med baller nok til å prøve seg mot SGS og LFF med "Svikerstad" i spissen. Bare synd at han fikk sparken.
SGS er ett av de største problemene til SAS, hadde de brukt en annen handling agent Service air eller WF handling. Kunne de faktisk tjent noen penger.
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Hvor i all verden har du dette fra, med at wf vant kontrakt??????
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Originally posted by sas-kr


Hvor i all verden har du dette fra, med at wf vant kontrakt??????



Meget sikre kilder inne i SAS DK.
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Kunne vaert interessant aa se hva SAS betaler for en turnaround for en 738 og sammenligne med hva Sterling betaler Servisair for samme tjenesten.

Dette er uansett lek med tall innen gruppen. Akkurat som proratering av flyreiser, som er hovedaarsaken til at langrutene 'gaar saa daarlig'.
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Originally posted by LN-MOW

Kunne vaert interessant aa se hva SAS betaler for en turnaround for en 738 og sammenligne med hva Sterling betaler Servisair for samme tjenesten.

Dette er uansett lek med tall innen gruppen. Akkurat som proratering av flyreiser, som er hovedaarsaken til at langrutene 'gaar saa daarlig'.


SGS tar ca 12300 for en B737 fra SAS. Og 6900 for en 737 fra LH.
Der ser man at SGS bruker SAS for å tyne ut penger
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Det er stor forskjell paa en 735 og 738 ... men nok ikke saa stor som prisforskjellen indikerer.
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Originally posted by LN-MOW

Det er stor forskjell paa en 735 og 738 ... men nok ikke saa stor som prisforskjellen indikerer.
Pris forskjellen å 737-500 og 800 er ikke mere en 800-900 NOK
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Originally posted by dash-7

Originally posted by LN-MOW

Kunne vaert interessant aa se hva SAS betaler for en turnaround for en 738 og sammenligne med hva Sterling betaler Servisair for samme tjenesten.

Dette er uansett lek med tall innen gruppen. Akkurat som proratering av flyreiser, som er hovedaarsaken til at langrutene 'gaar saa daarlig'.


SGS tar ca 12300 for en B737 fra SAS. Og 6900 for en 737 fra LH.
Der ser man at SGS bruker SAS for å tyne ut penger
12300 kr??? Hvor er det SGS tar så mye???
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Originally posted by Bellyboy

Originally posted by dash-7

Originally posted by LN-MOW

Kunne vaert interessant aa se hva SAS betaler for en turnaround for en 738 og sammenligne med hva Sterling betaler Servisair for samme tjenesten.

Dette er uansett lek med tall innen gruppen. Akkurat som proratering av flyreiser, som er hovedaarsaken til at langrutene 'gaar saa daarlig'.


SGS tar ca 12300 for en B737 fra SAS. Og 6900 for en 737 fra LH.
Der ser man at SGS bruker SAS for å tyne ut penger
12300 kr??? Hvor er det SGS tar så mye???


De tar den prisen i Norge, Sverige og Danmark.
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Originally posted by dash-7

Originally posted by Bellyboy

Originally posted by dash-7

Originally posted by LN-MOW

Kunne vaert interessant aa se hva SAS betaler for en turnaround for en 738 og sammenligne med hva Sterling betaler Servisair for samme tjenesten.

Dette er uansett lek med tall innen gruppen. Akkurat som proratering av flyreiser, som er hovedaarsaken til at langrutene 'gaar saa daarlig'.


SGS tar ca 12300 for en B737 fra SAS. Og 6900 for en 737 fra LH.
Der ser man at SGS bruker SAS for å tyne ut penger
12300 kr??? Hvor er det SGS tar så mye???


De tar den prisen i Norge, Sverige og Danmark.
Beklager å måtte si det, men hvis det er disse sikre kildene i DK som har gitt deg denne prisen så er det bare tøv de farer med. Jeg kan ikke uttale meg om hva SGS på OSL tar, men rundt om i resten av landet så kan du dele på to og vel så det!
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

jobber i sgs, og disse prisene er ikke korekte....
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Desverre prisen er nok der. Med dette er prisen på en B737-800. Dette får pris krigen med WF. Prisen nå er 9600. Sorry leste ikke hele dokumentet. SGS tok blod prisen fra 2002 til 2006 sommer.
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Originally posted by dash-7

Desverre prisen er nok der. Med dette er prisen på en B737-800. Dette får pris krigen med WF. Prisen nå er 9600. Sorry leste ikke hele dokumentet. SGS tok blod prisen fra 2002 til 2006 sommer.
Du har fortsatt feil....... Det er ikke en pris som gjelder i alle de tre landene....Prisene er nok mer difrensiert! Tror ikke du skal stole så mye på det hører/leser!
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

oi..SGS ER SLEMME DE!!! HUFF OG HUFF!! Er vel en vaktleder i Widerøe dette tenker jeg..
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Nope, beklager Dash-7 men de prisene du kommer med er feile.
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Jobber ikke i Widerøe. Og prisene er nok rette.
SGS er ett resultat av monopoloet SAS, desverre ikke gode nok til å omstille seg til virkeligheten. SGS har livets rett, hvis de klarer å få ned utgiftene sine.
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Originally posted by dash-7

Jobber ikke i Widerøe. Og prisene er nok rette.
SGS er ett resultat av monopoloet SAS, desverre ikke gode nok til å omstille seg til virkeligheten. SGS har livets rett, hvis de klarer å få ned utgiftene sine.
SGS må som alle andre aktører innen luftfarten gjøre det de kan for å redusere utgiftene. Dette har det vært fokus på i ganske lang tid og her i Norge har veldig mye gått riktig vei. Når det gjelder disse prisene du har fått fra "sikkert hold" så er det bare en ting å si. De er ikke riktige. Nå gidder jeg ikke å kverulere mer om dette!
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Originally posted by dash-7

Jobber ikke i Widerøe. Og prisene er nok rette.
SGS er ett resultat av monopoloet SAS, desverre ikke gode nok til å omstille seg til virkeligheten. SGS har livets rett, hvis de klarer å få ned utgiftene sine.

Siden du er så skråsikker på at de prisene du har fått fra "sikre" kilder i SAS DK, kan du kanskje fortelle meg hvor mye WF betaler til SGS i CPH, ARN, GOT ? Så får vi se om du kommer opp med rett svar. Jeg sitter med fasiten, den orginale som er signert med penn og blekk !!!!
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Welcome to Planet SAS.
Noen som husker MD-90 med SAS logo? De som nå løper rundt med Blue 1 farger? SAS som flyselskap eide ikke disse maskinene,men leide de inn fra noen leasingfirmaer til ågerpriser. Problemet var at eierne av leasingfirmaene også sitter/satt i SAS-ledelsen.Prisen pr. mnd var $ 200.000+++. Prisen de tar fra Blue 1 er $ 87.000 (eller er det 78.000) pr. mnd. etter at de innså at fagforeningene,les Pfor,ikke ville gå med på k-avtale kutt for å beholde disse maskinene i SK-flåten. Med en ledelse som dette trenger ikke SK noen utenforstående konkurranse! Nå,hvem er det som sitter i ledelsen til SGS? Vilt fremmede mennesker eller noen i SAS-ledelsen som skal tjene penger på en ku som dør mens gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet,et beite hvor SAS airline blir nektet tilgang!
 
Re: SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE

Monopolpenger ja.. Uansett det er foretatt en undersøkelse på hvorvidt SGS leverer til konkuransedyktige priser, og resultatet av undersøkelsen er at de gjør nettopp det.
 
Back
Top