Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Ny business cabin til Houston?

Jeg hoppet nettopp på -50% tilbudet fra SVG - IAH med avreise i juli. Er veldig spent på om jeg får oppleve den nye businessklassen til SAS. Noen her som vet noe om det?

Re: Ny business cabin til Houston?

Nei, Houston-flyet er en 737 som ikke oppgraderes, det er bare de store Airbusene som får ny kabin

Last edited:
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Ikke å forakte denne BBJ'en da. Dette er det nærmeste privatfly de fleste kommer.

Har booka 9-11/7 til IAH. Håper dem har øl der[emoji16]

Erru gæærn! Texas er full av øl .... !! :lol:

LS_Wallpaper3_1024.jpg

Da er det håp[emoji482] Øl i varmen blir liksom aldri feil

Hæ, hva med Shiner Bock :drunk:

Melding fra moderator

Da foreslår vi at denne tråden skåler seg tilbake mot temaet: Seteplassering hos SAS.

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Jeg ringte for å reservere plasser nå.

Jeg valgte midtgangssetene på nødutgangraden. Er det et bra valg?

Er det så god plass der at det er mulig å gå rundt uten problem, selv når setet er lagt helt ut? Isåfall kunne vi jo like godt tatt to seter ved siden av hverandre.

Og hvor mye plass ekstra er det egentlig på nødutgangraden?

Mener forøvrig noen skrev at det ikke var noe ekstra plass ved nødutgang. (?)

Det er ikke noe poeng med ekstra benplass ved nødutgangen, siden den allerede er så god som den er ...

Noen som har flydd Stavanger - Houston som har én rad å anbefale da? Tenker ihvertfall at det er greit med to midtseter, slik at man ikke trenger å hoppe over hverandre når man skal sove. Men det er kanskje så god plass at det ikke blir noe problem?

Fløy den i natt. Alle radene er kliss like. Soveposisjonen er lav, så å skritte over han som sover i midten bør gå greit.

Er det noen som har et oversiktsbilde over SAS sine Nye cabiner, etter oppgarderingen ? Jeg hadde valgt "gode" seter ut fra benplass på mine flighter til ORD og Tokyo på nyåret. Men ser nå at plasseringen på SAS sitt setekart er totalt endret. Så våre gode seter er tydeligvis tryllet bort ??..? Jeg ønsker helst en vegg foran mitt sete så jeg har best mulig plass.. Noen som har noen tips om hvor man kan få en god oversikt ? På noen oversikter ser det jo ut som om første rad I Eco er bra, men de har jo pluss setene rett I nesa de også.. Tips mottaes med takk. Noe som viser faktisk plass slik den er i virkeligheten..

Har feks seterad 30 i det hele tatt noen ekstra benplass?? Kontra seterad 40??

Det er store forskjeller på ny og gammel, dette er iflg bildene same flytype, men utreise 7.mars retur 14. mars, fra Tokyo.. En gammel og en ny layout. da vi bestilte var alt gammel lay out...

Takk også til SAS som endrer allerede valgte "gull" seter til noe helt annet...

Attachments

• gammel lay out A340-300.JPG
    gammel lay out A340-300.JPG
    54.9 KB · Views: 268
  • ny lay out A340-300.JPG
    ny lay out A340-300.JPG
    57.6 KB · Views: 262
Last edited:

Google Streetview avkabinen: https://www.flysas.com/en/travel-in...ntal-flights/new-cabin/New-Cabin-Street-View/

Ellers så er nok noen av de beste sete i GO fortsatt det i skillet mellom Plus og GO. Bare vær opp på gardinen som fort er litt i veien...

Setene ved nødutgang L3 er også veldig bra for hva som angår plass, men her kan det til tider bli litt i overkant mange som står i kø. Jeg personlig unngår alltid dette området.

Back