Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Sas og setevalg

Skal ut å fly om et par timer, og som alle andre velger jeg setet så tidlig som mulig. skal fly oslo ewr med sk907, har Go billetter, når jeg skal velge plass får jeg kun velge mellom rad 11 og 15, når jeg sjekker seatguru, finnes ikke rad 11-15 på denne flyvningen. ( iallefall ikke som GO plasser).

Noen som har tanker og ideer? eller er dette bare et av mysteriene man må leve med.
 
Re: Sas og setevalg

Du skal fly med en Airbus 340, med registrering LN-RKP. Her begynner Go på rad 11. God tur :-)
 
Re: Sas og setevalg

Du skal fly med en Airbus 340, med registrering LN-RKP. Her begynner Go på rad 11. God tur :-)

Da er det seatguru som ikke helt er på nett! Så får vi bare satse på at det er ledige seter på pluss sånn at optiontown oppgraderingen som er godkjent med forbehold om ledige seter går inn :=)

Dog forsatt rart at det ikke var mulig å velge sete lengre bak enn rad 15,
 
Re: Sas og setevalg

Da er det seatguru som ikke helt er på nett! Så får vi bare satse på at det er ledige seter på pluss sånn at optiontown oppgraderingen som er godkjent med forbehold om ledige seter går inn :=)

Dog forsatt rart at det ikke var mulig å velge sete lengre bak enn rad 15,

Jeg som var litt i søvne her... Rad 11-15 er Plus på denne maskinen!!! Setene er imidlertid helt identiske som i Go.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

var 2-4-2 konfig fra rad 11 og til haletuppen ca. Men 11-15 var pluss, dog hadde jeg GO billetter og jeg fikk ikke oppgradere til pluss via optiontown ( fordi pluss var fullbooket).

Så fikk plusstur til Go pris, dog uten opptjeningen pluss normalt gir. Kan nevne at vi hadde 354 passasjerer ombord på turen ( er vist 248 seter). 340 er vistnok så skjeldent på den ruten at vi ble forsinket fordi de hadde feil headsett med seg! ( 340 har en annen type entertainment system, som vistnok ingen av crewet kunne betjene). Men kom nå frem til slutt! Kan også nevne at jeg for første gang ble servert kjøttboller! og potetstappe! No more shitty chicken! på sas longhaul
 
beste plass til EWR

Tenkte å spørre ekspertpanelet her :)

Avreise til EWR 16 august.

Se vedlagte bilde. Jeg har så langt valgt plass 20C, men har hørt at det er noe ulemper med denne plassen. så mine spørsmål er:

1: Bør jeg velge et annet sete, jeg har EBG og kan velge fritt.?
2: Jeg har OT for plus og biz, ser det bra ut med tanke på oppgradering?
 

Attachments

  • fly907july.jpg
    fly907july.jpg
    80.1 KB · Views: 848
Re: beste plass til EWR

SeatGuru sier:

SeatGuru said:
Seat 20 C is an Economy Class Bulkhead seat that offers extra legroom as you are only separated from the section in front of you by a curtain. This seat is designated by SAS as a Preferred Seat, and is available to reserve in advance for an additional fee. The Personal TV is located on the back of the seat in front. However, the remote and the tray table are in the armrests, making the armrests immovable and slightly reducing seat width. There is no floor storage for this seat during takeoff and landing.
 
Re: beste plass til EWR

1. 20C dulter så utrolig mange borti. jeg ville ha unngått det setet selv om det har bedre benplass

2. Mitt inntrykk er at antall i Klassen man oppgraderer fra er avgjørende for Optiontown - ledige seter i eventuell ny klasse er bare et kriterium.
 
Re: beste plass til EWR

ok får bytte til 21 A da og håpe på OT. Hvordan er det forresten med EBG softblock på longhaul? Kan jeg være heldig å få 21B for meg selv?

takk for svar
 
Re: beste plass til EWR

ok får bytte til 21 A da og håpe på OT. Hvordan er det forresten med EBG softblock på longhaul? Kan jeg være heldig å få 21B for meg selv?

takk for svar


Ja, setet ved siden av deg blokkes, frem til et visst punkt hvor kabinen blir så full at de må fjerne det eventuelt.

De gangene jeg har flydd SAS Go på longhaul i det siste, så har i allefall setet ved siden av meg vært blokket på Expertflyer.
 
Re: beste plass til EWR

ok får bytte til 21 A da og håpe på OT. Hvordan er det forresten med EBG softblock på longhaul? Kan jeg være heldig å få 21B for meg selv?

takk for svar


Softblock fungerer også på longhaul, men den blir ikke lastet inn i systemet før noen dager før avreise. Ved å velge rad 21 kan du fort få andre som ønsker og sitte så langt fremme som mulig og derfor velger setet før innsjekk åpner. Men det er blitt mye bedre etter SAS begynte å ta ekstra betalt for de beste setene lengst frem i GO.

Har hatt god suksess med å få softblock på vindusraden, men da har jeg bevisst satt meg et godt stykke bak.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

takk for tipset, da blir det 24H. Har sikra meg 20h på returen som jeg har hørt er best i go
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

SeatGuru sier at 1A på A340 kan være litt smalere enn andre business-seter. Noen her som har noen formening om hvorvidt det stemmer, og i så tilfelle i hvilken grad det er noe å bry seg om? Sitter på en reservasjon av 1A på CPH-SFO, men er usikker på om jeg kanskje burde ta 1B eller 1C i stedet. Har forresten noen her noen formening om hvilken side av flyet som er best med tanke på utsikt på flyturen? Tenker da særlig på innflyvningen til SFO.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

SeatGuru sier at 1A på A340 kan være litt smalere enn andre business-seter. Noen her som har noen formening om hvorvidt det stemmer, og i så tilfelle i hvilken grad det er noe å bry seg om? Sitter på en reservasjon av 1A på CPH-SFO, men er usikker på om jeg kanskje burde ta 1B eller 1C i stedet. Har forresten noen her noen formening om hvilken side av flyet som er best med tanke på utsikt på flyturen? Tenker da særlig på innflyvningen til SFO.

Det er litt smalere med fotenden, men jeg trives godt der, da det i praksis ikke har noen stor betydning

På grunn av solen foretrekker jeg ofte å sitte på nordvent over Atlanteren
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Innflyvingen avhenger jo av hvilken rullebane som brukes. De3t er jo umulig å spå. Ellers er jeg enig med Someone, foretrekker alltid høyresiden av flyet på flyvninger vestover, på grunn av solen.
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Noen som har gjort seg opp tanker rundt beste sete på 737-700 maskinen mellom SVG og IAH? Er rad 6 (nødutgang) å foretrekke, eller er kanskje rad 1 like så greit?
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

1A og 1H på SAS Business er alltid blokkert. Når er det de "åpnes"?
 
Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Ved innsjekk, 36 timer før avgang. Hvis ingen hadde "behov" for dem.

Ok. Så hvis jeg får sjekket inn 36/22timer før avreise og valgt 1H/1A så får jeg faktisk de? Ingen andre som kan ta dem ved innsjekk?

Eller ombord? Hvis noen småbarn m/foreldre har havnet på 6A?
Er disse setene "usikrede" for oss vanlige helt frem til flyet faktisk er i luften?
 
Back
Top