Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Re: Beste seter i SAS business

Tusen takk. Ut fra setevalgmulighetene kan det se ut som om den ene flighten har oppgradert cabin mens den andre ikke har det. Noen som vet noe om dette?

sas - oslo - new york

Har SAS den nye kabinen på flyene mellom Oslo og New York? Eller bør man satse på en tur via CPH for å få den nye kabinen på vei til New York?

Re: sas - oslo - new york

Denne ruten flys stort sett med Airbus 330, alle disse er oppgradert. Men nå og da skjer det en teknisk feil slik at Airbus 340 kan bli benyttet, her er ikke alle oppgradert enda.

Sjansen for å få ny kabin er veldig veldig god.

Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Det er hvertfall ingen tvil om at rad 20 i 340'ene har god benplass. Her fra KBA.

attachment.php

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    111.6 KB · Views: 2,457

Har booket en bonusreise i Plus til HKG i oktober, men ikke reservert seter enda. Er rad 20 det åpenbare valget (om de er ledig) eller er det bedre alternativer? Foretrekker aisle seats.

Har booket en bonusreise i Plus til HKG i oktober, men ikke reservert seter enda. Er rad 20 det åpenbare valget (om de er ledig) eller er det bedre alternativer? Foretrekker aisle seats.

Jeg synes det er blitt litt for liten benplass på rad 20 i den nye kabinen. Selv om du har en behagelig leggstøtte så opplever jeg at det er litt for trangt til å strekke bena helt ut. Er du over 175 så er mitt beste råd og velge en av de andre radene.

Jeg har bare prøvd rad 20 og syns det var helt topp, men så er jeg også under 175. Såvidt.

Jeg synes det er blitt litt for liten benplass på rad 20 i den nye kabinen. Selv om du har en behagelig leggstøtte så opplever jeg at det er litt for trangt til å strekke bena helt ut. Er du over 175 så er mitt beste råd og velge en av de andre radene.

Jeg har bare prøvd rad 20 og syns det var helt topp, men så er jeg også under 175. Såvidt.

Takk for tips. TriStar er 1,87 på strømpelesten, så da blir det nok D eller F litt lenger bak. Sannsynligheten er vel brukbar for ledig midtsete...

Du får ganske bra med plass uansett i plus, sjølv om du er 5 cm lenger enn meg.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Noen som vet eksakt når de pre-blokkerte setene på rad 20 i plus åpnes? Har 21AB nå, men vi kunne godt tenke oss 20AB...?

Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Noen som vet eksakt når de pre-blokkerte setene på rad 20 i plus åpnes? Har 21AB nå, men vi kunne godt tenke oss 20AB...?

Ved innsjekk 36 timer før avgang. Er du litt viktig av deg så kan du få reservert setene over telefon, på reiser som EBD har det ønsket stort sett gått igjennom.

Last edited:

Ved innsjekk 36 timer før avgang Er du litt viktig av deg så kan du få reservert setene over telefon, på reiser som EBD har det ønsket stort sett gått igjennom.

Ok. Er bare EBS, så da får man heller vente. Fikk blankt nei på chat'en.

Liker 21 bedre enn 20. Er ikke all verden plass på 20 om du er over 1,85.

Sent from my iPhone using Tapatalk

SAS fly med mindre benplass i SAS pluss

Hoi :)

Ser på SAS hjemmeside at ett av flyene har smalere sete og mindre beinplass i SAS pluss en resten av flåten . Noen som vet hvem av maskinene dette er ??

Re: SAS fly med mindre benplass i SAS pluss

Hoi :)

Ser på SAS hjemmeside at ett av flyene har smalere sete og mindre beinplass i SAS pluss en resten av flåten . Noen som vet hvem av maskinene dette er ??

Kanskje det er backup-flyet LN-RKP?

Ellers har vel om et par dager (når OY-KBD flyr ned for kabinmod) resten av SAS sin long-haul flåte ny kabin.

Re: SAS fly med mindre benplass i SAS pluss

Kanskje det er backup-flyet LN-RKP?

Ellers har vel om et par dager (når OY-KBD flyr ned for kabinmod) resten av SAS sin long-haul flåte ny kabin.

Det skal jo nå ha fått skikkelige Plus seter i form av de gamle Plus setene. Så tyder vel mer på at SAS ikke har oppdatert setekartet?

Kan bekrefte dette, reiste med RKP i Plus i begynnelsen av mai. De gamle Plus-setene var flotte de, men ganske kjipt at det ikke er IFE i Plus. Måtte sitte med en iPad i fanget.

Hei - hva er beste setene nå i plus på longhaul? - leste at rad 20 i 330 ikke er like bra lenger, men i 340 fortsatt bra?! - stemmer det?!

Last edited:

Hei - hva er beste setene nå i plus på longhaul? - leste at rad 20 i 330 ikke er like bra lenger, men i 340 fortsatt bra?! - stemmer det?!

20 på 330 er ikke all verden synes jeg. Jeg er 1,82 og sitter MYE bedre på feks 21

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back