Er det noe man bør tenke på ved bestilling av plass i Biz på 330? Hvis vi velger rad en så kan vi vel bli flyttet på hvis det kommer noen med spedbarn?
Skal en tur til Miami om en stund.
Lurer på om om de bakerste setene i go kan legges like langt bak som de andre?
Vil de to rutene være forskjellige mhp seter i business og plus ? Mener jeg har sett at flyet til SF er A340, men LA har A330. Kanskje noen har meninger om connection er best i Stockholm eller København også ?
Min fru har hatt et par flybytter fra USA til Oslo via Stockholm (DY) nylig. Hun sier det er et helsikes styr med denne prosessen på ARN, mye bedre i CPH.
Min fru har hatt et par flybytter fra USA til Oslo via Stockholm (DY) nylig. Hun sier det er et helsikes styr med denne prosessen på ARN, mye bedre i CPH.
@Gnilre:
Føler det er ganske likt på utreise, men CPH er best på returen for da slipper man ny sikkerhetskontroll ved ankomst. Du må gjennom "sikkerhetskverna" på ARN ved ankomst fra USA. Så ARN-LAX og SFO-CPH burde vel være ganske så optimalt da ja
A340 har større C og mindre Plus-kabin.
Regner med at jeg klarer å bestille en Companion ticket med SAS ganske snart. Da er det ruta Stockholm - LA eller København - SF som jeg vurderer, kanskje aller helst begge to slik at jeg kan kjøre kystveien i California og slippe returen. Aller helst LA bortover og hjem fra SF. Det er kun Business eller Plus jeg vurderer.
Jeg fikk tak i bonusbilletter i business til USA i høstferien for en stund siden for meg og en 10-åring. Det ble København - Chicago hvor vi bestilte 3H og 4H og returen i 2A og 3A på Los Angeles - Stockholm. Vi er enige om at vi helst vil ha plass ved vinduene og at det ikke er så viktig å sitte ved siden av hverandre, får vel kontakt over stolryggen også. Dessuten har jeg tenkt at det er best å sitte på nordsiden av flyet for å få best utsikt og unngå sjenerende sol.
Seteplasseringen kan endres og jeg lurer på om det er enda bedre i rad 1. Det er vel spesielt på returen det kan være mulig å sove på flyet; vil da 1A være et bra sete, eller blir man forstyrret fra trafikk i midtgangen ? 10-åringen får uansett rad 2A tilbake tenkte jeg som er mer ut mot vinduet. Er spørsmål om jeg burde endre til 1A.
Ellers er hele planen med turen endret; blir mest sannsynlig innenriksfly fra Chicago til en flyplass nærmere nasjonalparkene i Colorado, Utah og Arizona og så en roadtrip og noen turer i parkene før vi ender i Disneyland, men det har vi nok tid til å tenke på; trenger ikke noe info om det ennå.
Vær obs på at CT ikke tillater OSL-LAX // SFO-OSL. Du må reise hjem fra samme flyplass som utreisen går til.
Award billetter på CPH-SFO er også veldig vanskelig å oppdrive. Du skriver ingenting om når du ser for deg å reise, men selv lagt fram i tid er det veldig lite bonusbilletter som slippes på denne ruten.
Jeg fikk tak i bonusbilletter i business til USA i høstferien for en stund siden for meg og en 10-åring. Det ble København - Chicago hvor vi bestilte 3H og 4H og returen i 2A og 3A på Los Angeles - Stockholm. Vi er enige om at vi helst vil ha plass ved vinduene og at det ikke er så viktig å sitte ved siden av hverandre, får vel kontakt over stolryggen også. Dessuten har jeg tenkt at det er best å sitte på nordsiden av flyet for å få best utsikt og unngå sjenerende sol.
Seteplasseringen kan endres og jeg lurer på om det er enda bedre i rad 1. Det er vel spesielt på returen det kan være mulig å sove på flyet; vil da 1A være et bra sete, eller blir man forstyrret fra trafikk i midtgangen ? 10-åringen får uansett rad 2A tilbake tenkte jeg som er mer ut mot vinduet. Er spørsmål om jeg burde endre til 1A.
Ellers er hele planen med turen endret; blir mest sannsynlig innenriksfly fra Chicago til en flyplass nærmere nasjonalparkene i Colorado, Utah og Arizona og så en roadtrip og noen turer i parkene før vi ender i Disneyland, men det har vi nok tid til å tenke på; trenger ikke noe info om det ennå.
Takk for den infoen Cecilie. Visste ikke at crewtoalett er foran. Mulig jeg da prøver å endre til 1A og 2A på returen.To seter etter hverandre er antagelig greit skulle jeg tro. Angående rad 1 så er det svært lite trafikk forbi der, da galley og toaletter er bak businesskabinen på A330 og mellom businesskabinene på A340. De eneste som passerer rad 1 er crew på vei til cockpit eller crewtoalett foran.