Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Re: Sas flyttet sete

Er nok flere årsaker, tror mest det er lite belegg på Business og kanskje overbooket på Økonomi. Da gjør de den lille Business seksjonen om til Sas Pluss.

Oj, skulle kanskje blitt i pluss da, hadde jo vært topp å få business seter på pluss billett.

Men ikke så overbooket?

SK 998 PVG 1:20p → CPH 6:45p
C9 D0 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0

Sas flyttet sete

Helt vanlig å blokkere bare business del på A340 ved lavt belegg. Det er vel i hovedsak for at det er lettere og betjene for crewet.

Plus har ikke tilgang, området står bare tomt og avlukket.

Men nå var det allerede booket 3 pers der. Så det er vanlig at de da flytter folk ?
Hvorfor blokkerer de ikke den fra start da ?

Er nok flere årsaker, tror mest det er lite belegg på Business og kanskje overbooket på Økonomi. Da gjør de den lille Business seksjonen om til Sas Pluss.

Det vil aldrig ske, for ellers vil dem der har betalt SAS business føle sig godt snydt.
Den lille business kabine er højst sandsynligt lukket helt af, fordi det er nemmere for crew at holde styr på en kabine fremfor to.
Alternativt flyves der med a330 i dag.

Det vil aldrig ske, for ellers vil dem der har betalt SAS business føle sig godt snydt.
Den lille business kabine er højst sandsynligt lukket helt af, fordi det er nemmere for crew at holde styr på en kabine fremfor to.

Nope, det er vanlig praksis i ferietiden å slå sammen Plus og Business. Og likevel 'må' man som regel oppgradere. Alle seter skal fylles.

Nope, det er vanlig praksis i ferietiden å slå sammen Plus og Business. Og likevel 'må' man som regel oppgradere. Alle seter skal fylles.

Dette har skjedd meg flere ganger, senest i høst fra EWR hadde jeg Pluss billett og ble "oppgradert" til 9a. Husker at på 90 tallet med 767 at jeg fikk business sete med økonomi service, dette var jo lenge før internett så vi passasjerer hadde jo null oversikt over setekart etc. Også Icelandair har jeg fått Saga Class sete med en Comfort billett.

Besetningen har null påvirkning på dette tror jeg, dette blir nok styrt av en avdeling i Stockholm uten at jeg vet noe mer om dette.

Kabinen er tom, de sa ved check in at jeg var flyttet for å balansere flyet. Det er kanskje den forklaringen de fleste passasjerer slår seg til ro med.

Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Har faktisk aldri prøvd monkey på SAS LH og lurer på to ting:

* Hvordan finner jeg ut filmene for juli?

* Får du kjøpt sjampis bak?

Takk.

Har faktisk aldri prøvd monkey på SAS LH og lurer på to ting:

* Hvordan finner jeg ut filmene for juli?

* Får du kjøpt sjampis bak?

Takk.

Filmer vet jeg ikke, fikk noe musserende men tror ikke det var champagne👍

Har en reise til LAX i November i SAS Plus. Så nå at tre av fire plasser tilgjengelig for infant (seng) er tatt. Er disse plassene valgbare for andre enn de med infant-billett, eller blir vi en hel gjeng med småtroll over dammen?!

Last edited:

Alle Plus seter var iallefall valgbare for meg,når jeg booket til LAX den dagen bilettene ble lagt ut (8 mnd og 15 dager før,tror jeg).

Vi er to voksne, ett barn og ett spedbarn på bookingen. På rad 20 kan voksen m/inf velge blant alle (så lenge de ikke er opptatt), mens voksen u/inf kun kan velge B, E el G. A, D, F og H er merket med infant/seng.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er disse plassene valgbare for andre enn de med infant-billett?

Var i kontakt med chatten i dag, og de opplyste at gullkortinnhavere og over kan velge blant alle setene, også de som er merket med spedbarn.

Var i kontakt med chatten i dag, og de opplyste at gullkortinnhavere og over kan velge blant alle setene, også de som er merket med spedbarn.

Nja, har opplevd at disse har vært "last" og senere blitt frigitt... Selv om man er Diamond

Hei,

Har noen prøvd sete 30 i SAS A330?
Dette er fremste sete i øko, og lurer på om det er vegg foran sete eller kun gardin. Også hvor mye plass det er der?
Skjermen er vel kanskje i sete-armen?

Å foretrekke fremfor sete 31 som er rett bak?

Takker for svar !

Back