Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

ut fra setekartet har vi seterad 23, som er den første på øko raden, sp den gamle beryktede maskinen ja

ut fra setekartet har vi seterad 23, som er den første på øko raden, sp den gamle beryktede maskinen ja

Ja, riktig - dette stemmer. Jeg ble flyttet til rad 22 sier boardingkortet mitt fra den skrekkelige turen. Så 23 er go'raden (som jeg altså ble flyttet vekk fra, sikkert til noens glede).

Så helvete er jo om de setter inn nytt fly, da er jo dagens Go plassering borte..

Så helvete er jo om de setter inn nytt fly, da er jo dagens Go plassering borte..

Nettopp! Og, tro meg, SAS kjører som regel en skikkelig setebingo når slik skjer, noe mange har fått erfare. Stort sett har jeg sluppet noenlunde heldig fra det, men har noen ganger havnet både i midtsete bak og blitt splittet fra reisefølge (samme PNR til tross). Og når slik skjer, er det som regel no mercy fra cc.

Lang man? Er du en hest? Da kan du få egen hestekontainer. :D Radnummer kommer til å avhenge om du får nytt inventar, det bør være klart til da. Men de beste setene er radene etter SAS Plus, deretter ved nødutgangen (midtgangen på vindusrekkene). Men husk også at de setene er noe smalere siden TV-skjerm og bord er i sidene.
23ABGH har videoskjerm i setet foran mens seksjonen i midten har skjerm i armlenene. Bord i armlener for alle på rad 23.

For gammel kabin er det bedre plass på rad 31 (?) ved nødutgang. I alle fall for setene på sidene

Jeg får tilsvarende bilde som mcleif på en flygning i C fra Tokyo til København i November. Vil det si at det er ny kabin?
Jeg får også opp feilmelding når jeg velger sete.

Bestilte en tur til EWR i business i juni, med retur kl 2330 til CPH, fikk også det merkelige setekartet da jeg skulle velge sete. Er dette en spesiell maskin, det står 340. Er dette setekartet korrekt ? Det store feltet som er blokkert trodde jeg kanskje er crew-rest.

Ny variant av setekartet i C på A340 (ny kabin) på strekningen CPH-NRT i morgen... Blir spennende å se hva som befinner seg langs den andre vindusrekka :p Kanskje en laaaang julebuffet?

Attachments

• CPH-NRT.JPG
    CPH-NRT.JPG
    30 KB · Views: 879

23ABGH har videoskjerm i setet foran mens seksjonen i midten har skjerm i armlenene. Bord i armlener for alle på rad 23.

For gammel kabin er det bedre plass på rad 31 (?) ved nødutgang. I alle fall for setene på sidene

23ABGH har også skjerm i armlenet. Det er skjerm i ryggen på pluss-setet foran men dette er inaktiv og blir dekket til av gardinen.

23ABGH har også skjerm i armlenet. Det er skjerm i ryggen på pluss-setet foran men dette er inaktiv og blir dekket til av gardinen.
Ikke på OY-KBC og OY-KBD i alle fall. Der er det fungererende skjermer i pluss-setene på raden foran. Gardinen ble lagt på toppen av siste rad i pluss.

SAS Plus, A340, Ny kabin, Rad 20-23.

Hvilken rad anbefales? Vi er tre stk, så tenkte å ta ABD eller FGH.

Og SK998, PVG-CPH, hvilken side er det man får solen rett i trynet på?

Ikke på OY-KBC og OY-KBD i alle fall. Der er det fungererende skjermer i pluss-setene på raden foran. Gardinen ble lagt på toppen av siste rad i pluss.

Usikker på hvilket individ som ble brukt, men på arn-hkg 19.11. hang gardinen over skjermen.

Så dette i Pluss, ikke bra.

attachment.php

Er det noen forskjell på midtsetene i bussiness på nye 330? Skal på tur med mannen men ser ut på bilder som at det er skjermet på alle seter hvis dere forstår hva jeg mener

Er det noen forskjell på midtsetene i bussiness på nye 330? Skal på tur med mannen men ser ut på bilder som at det er skjermet på alle seter hvis dere forstår hva jeg mener��

Du kan se her: http://www.sas.no/alt-om-reisen/ombord/reiser-i-resten-av-verden/nykabin/new-cabin-street-view/

Same same egentlig. Ville kanskje ikke hatt rad 1 i midten og ikke helt bakerst (mer støy og nermere WC...kanskje)

Skal dere reise alene, eller ikke har behov for hverandre så er det rad 2, 4, 6 osv ved vinduene som gjelder, da disse er litt mer private..

Du kan se her: http://www.sas.no/alt-om-reisen/ombord/reiser-i-resten-av-verden/nykabin/new-cabin-street-view/

Same same egentlig. Ville kanskje ikke hatt rad 1 i midten og ikke helt bakerst (mer støy og nermere WC...kanskje)

Skal dere reise alene, eller ikke har behov for hverandre så er det rad 2, 4, 6 osv ved vinduene som gjelder, da disse er litt mer private..

Takk. Ville jo gjerne sitte litt tett (jeg har flyskrekk) så vindusplasser er utelukket. Har booket rad 1 nå, men da endrer jeg det til rad 2. Tenkte rad 1 hadde mindre støy.

Takk. Ville jo gjerne sitte litt tett (jeg har flyskrekk) så vindusplasser er utelukket. Har booket rad 1 nå, men da endrer jeg det til rad 2. Tenkte rad 1 hadde mindre støy.

Hei, ja nå tenkte jeg bare på at bakerste rad var nære toalettete i forbindelse med det som kan oppleves som støyende.

Vedrørende rad 1 så er det vel at dette er seter dere fort kan miste om det er noen med småbarn som booker, da disse setene er slik #sett inn riktig ord her/bassin(?)# seter. Dere får forsåvidt ingen varsel om at dere har blitt flytta rundt heller, og om du ikke følger med da så kan du jo for din del være uheldig å havne ved vinduet.

Hei, ja nå tenkte jeg bare på at bakerste rad var nære toalettete i forbindelse med det som kan oppleves som støyende.

Vedrørende rad 1 så er det vel at dette er seter dere fort kan miste om det er noen med småbarn som booker, da disse setene er slik #sett inn riktig ord her/bassin(?)# seter. Dere får forsåvidt ingen varsel om at dere har blitt flytta rundt heller, og om du ikke følger med da så kan du jo for din del være uheldig å havne ved vinduet.

Takk for utdyping. Krysser fingre for at det ikke er behov for babyseng akkurat den dagen jeg skal fly ;)

Kan noen bekrefte at rad 30 (første rad i øko.) på oppgradert A340 har samme benplass som rad 30 på ny A330 ?

Last edited:

Takk RedLine!

Skal en tur til Tokyo med familien i vinterferien og vi har rad 30 begge veier med 340 med den nye kabinen, så godt å få bekreftet at plassen er bra!

Får se om det blir noen oppgradering en av veiene, får satse på at SAS slår til som de noen ganger gjør. :)

Kim

Back