Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Noen i familie skal reise 907/15 oct og det er en 330-v2 som flyr står det?
Regner ned at denne er med ny kabin ?
De har blitt pr-seated på rad 54/55 AB. Er dette et bra sted å sitte? Ser at seatguru ikke er så glad i 55AB pga toalett rett bak, mens andre sier at dette ikke er noe problem og at det er " komfortabelt" da man ikke har noen seter bak seg. Hva sier dere til dette ?

Forskjellig setekonfig. på SAS A340

Vi skal til SFO i november og når jeg legger inn setebestilling ser jeg at den ene veien starter go på rad 30 og den andre veien på rad 23. Begge står som a340. Betyr det at vi får LN-RKP?

Re: Forskjellig setekonfig. på SAS A340

Tror første er planlagt ferdig i månedskiftet og skal gå CPH-NRT-CPH-SFO-CPH

Ny A330 kabin og skal ut å fly med madammen i business OSL-EWR t/r. Alle midtsetene ser jo rimelig lik ut. En fordel med å sitte langt fem er at de har alle rettene til middag og dessert, og ulempe med bakerste rad er nært toalett.

Er dette en no-brainer og er 1D+1F det åpenbare valget, med 2DF på andreplass. Eller er det andre forslag?

Ny A330 kabin og skal ut å fly med madammen i business OSL-EWR t/r. Alle midtsetene ser jo rimelig lik ut. En fordel med å sitte langt fem er at de har alle rettene til middag og dessert, og ulempe med bakerste rad er nært toalett.

Er dette en no-brainer og er 1D+1F det åpenbare valget, med 2DF på andreplass. Eller er det andre forslag?

Ville holdt meg til oddetallsradene hvis du skal ha de to setene i midten. Grunnen er at disse er mindre eksponert ut mot midtgangen. Vet ikke hvordan setekartet ser ut, men hvis 1DF er ledig, så ville jeg gått for det :)

Ville holdt meg til oddetallsradene hvis du skal ha de to setene i midten. Grunnen er at disse er mindre eksponert ut mot midtgangen. Vet ikke hvordan setekartet ser ut, men hvis 1DF er ledig, så ville jeg gått for det :)

Det stemmer ikke. Setet som er nærmest midtgang, altså uten konsollen mot midtgang, er like eksponert mot midtgangen på alle rader. Man er faktisk mer eksponert mot naboen over midtgangen på oddetallsradene, altså A og D setene, siden ingen har konsollen mot midten.

Herregud for et nørdete innlegg :D Men rett skal være rett.

Vi satt på 2DF t/r OSL-EWR på sommerens CT, mener det er det beste valget mtp. serveringen og ovennevnte.

Last edited:

2H til EWR 21/11, så da har jeg vel gjort et bra valg da....

Kan noen bekrefte/avkrefte at 41G/H på SAS seatmap er bulkhead/ekstra benplass? (stemmer ikke overens med Seatguru, som kaller disse 40GH)

Kan noen bekrefte/avkrefte at 41G/H på SAS seatmap er bulkhead/ekstra benplass? (stemmer ikke overens med Seatguru, som kaller disse 40GH)

Tror de er det på de nye A330-ene.

Det stemmer ikke. Setet som er nærmest midtgang, altså uten konsollen mot midtgang, er like eksponert mot midtgangen på alle rader. Man er faktisk mer eksponert mot naboen over midtgangen på oddetallsradene, altså A og D setene, siden ingen har konsollen mot midten.

Herregud for et nørdete innlegg :D Men rett skal være rett.

Vi satt på 2DF t/r OSL-EWR på sommerens CT, mener det er det beste valget mtp. serveringen og ovennevnte.

Aj aj aj, ja her har jeg rett og slett husket feil! Legger ved et bilde av hvordan midtsetene i businesskabinen er såkalt "staggered"

CT8BnqiXIAA91Gi.jpg:large

(Ja, det er Mr G som står og henger baki der :colgate:)

Er det noen seter som er bedre enn andre på Privatair-maskinen som tidl. gikk til IAH eller er det i grunnen ett fett?

Er det noen seter som er bedre enn andre på Privatair-maskinen som tidl. gikk til IAH eller er det i grunnen ett fett?

Anbefaler rad 1 uten tvil! Danseplass til føttene og lite støy fra galley. God tur :)

Har booket CPH-ORD I slutten av februar med A340-300. Hvilken Economy seteplassering er best, med tanke på en laaaang man som liker god benplass?

Last edited:

Hvilken Economy seteplassering er best, med tanke på en laaaang man som liker god benplass?

Lang man? Er du en hest? Da kan du få egen hestekontainer. :D Radnummer kommer til å avhenge om du får nytt inventar, det bør være klart til da. Men de beste setene er radene etter SAS Plus, deretter ved nødutgangen (midtgangen på vindusrekkene). Men husk også at de setene er noe smalere siden TV-skjerm og bord er i sidene.

Radnummer kommer til å avhenge om du får nytt inventar, det bør være klart til da. Men de beste setene er radene etter SAS Plus, deretter ved nødutgangen (midtgangen på vindusrekkene).

Det er vel den beryktede LN-RKP som oftest brukes på CPH-ORD, uten at jeg vet om den skal brukes i februar. Tror rad 24 har grei benplass i Eco på LN-RKP i alle fall, hvis jeg ikke husker dundrende feil. Mener nemlig jeg ble flyttet fra mitt forhåndsvalgte godsete (som jeg tror var 24) til rad 23 da SAS knakk i gang med den sedvanlige setebingoen, og for god ordens skyld splittet meg fra reisefølge, som havnet i et midtsete langt bak i flyet. Så mye for å være EBG.

Back