Hva er det som skjer her?
De gangene man har valgt seg sete, og SAS bytter flytype og gir deg et nytt sete (som du kanskje ikke vil ha), for så å bytte tilbake til original flytype, og hvor en annen da tar plassen "min", da blir jeg litt irritert... Det burde kunne gå an å programmere systemene slik at det ble sendt ut en melding ved setebytte, så kan man da velge å gå inn og sjekke nytt setekart, eller la være. Blir litt mindre irritasjon ved en slik løsning vil jeg tro.
Dette er ikke unikt for SAS, men gjelder de fleste selskaper. Men det skjer nok oftere hos SAS fordi man har en del ulike flytyper og enda flere seteplaner.
Det er uaktuelt å flytte alle passasjerene en rad bakover, bl.a. fordi det vil omfatte alle passasjerene - og vil være totalt upraktisk å gjøre kort tid før avgang fordi folk allerede er sjekket inn. Folk kommer til å sette seg der de hadde seter før.
Om man skulle innføre varsling hver gang reservasjons-/sjekkinnsystemet endrer seter, så må dette tilpasses dette. Jeg tror det er bedre å få de funksjonene man har allerede bestilt til å fungere først. Nybestillinger må man regne med at vil ta år å få inn, med mindre andre selskaper har fått det inn i Altea.
Reseating gjøres automatisk av systemet og prøver så langt som mulig å gi samme type (vindu, midtgang evt nødutgang). Men den endrer ikke de som allerede har sete i samme kabin.
Ellers hvis du er misfornøyd med noe, så skriv en klage til kundeservice - hvis du skriver det her så blir det ikke registrert. Kundeservice registrerer klager, og ting som gjentar seg vil man gjøre noe med, mens ting som ikke nevnes vil det ikke skje noe med.
Vi som reiser ofte er jo klar over at dette ofte skjer, hvilket betyr at det er greit å velge sete på rad 3 og bakover, sånn for "sikkerhets" skyld...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.