Servisair OSL legger ned

Da får vi alle ønske RF til lykke med JetX og MA med CO.
Lykke til!
Tar en dram for SA og de tidligere kollegaene og ønske de lykke til videre (også i evt. nye konkurrerende selskaper) og ekstra whisky for MA og RF for deres nye kunder! Lykke til.

Er sikkert bare jeg som har fordommer mot charter... Men nå på slutten har jo SA sjekket dem inn ved siden av KLM, og JetX ser riktig så koselig ut, med mange erfarne charterturister....

Vel, det som muligens er koselig er at JetX sjekkes inn i Codeco!(?) Har RF Codeco-kompetanse eller vil det bli endret på?

EDIT: Noe usikker på dato, men det er bekreftet at WF tar TP.

Charter er deilig det, fint avbrekk fra DY :P

JetX er ført over i RTB fra og med i går så det har ingen betydning.

Det var jo trist da, codeco som er så koselig. Men kjøper forsåvidt at det er et deilig avbrekk med "noe annet". Jeg skal opp og kose meg AirEuropa i kveld!

Hmm..RTB er også koselig...overhørte noe sa at JetXen 1650 i dag er utsatt til 0250 i natt... :lol

AirEuropa og kos? Æh..... jeg har aldri sett noen sammenheng mellom de to.
Men det som virkelig er koselig å sjekke inn er disse "Nytt og Nyttig" charterne.
Stort verre kan mann vel ikke få det. ai ai ai. Uten tvil de minst reisevante folka du kan få tak i

Hahaha, ja nytt og nyttig er de som kommer med de gule arkene? Hadde en som gikk i ring uten å skjønne det rundt innsjekksøyen en gang, og spurte meg begge gangene - gang nummer to hadde hun snakket med en "av mine kolleger" som ikke kunne hjelpe henne.

Nei, vet ikke helt hva jeg har takket ja til med AirEuropa. Men jeg kan jo ikke spansk, så da blir det ingen seteendringer eller noe - kun bps og tagging av baggasje. Så får vi bare håpe jeg kommer meg hjem i natt da...

Jeg syns RF har nok med DY jeg da. Når de ikke klarer å ha nok folk på jobb til å unngå PH og GL så burde de heller ikke få flere selskap som kunder.

Per i dag er det vel faktisk ikke noe som heter Servisair i Norge...

EDIT: Ser ut i BRREG at selskapet fortsatt består, men "daglig leder har utgått".

Last edited:
Jeg syns RF har nok med DY jeg da. Når de ikke klarer å ha nok folk på jobb til å unngå PH og GL så burde de heller ikke få flere selskap som kunder.

:8:

Nå er det ikke store krevende kunder RF har tatt på seg heller, slik som JetX er en ekstra avgang fredag, lørdag, søndag og mandag. Bortsett fra fredag så er de forholdsvis offpeak så det har lite å si ifht bemanningsutfordingene i disse dager. Utover det så er det en avgang med Rossiya sent fredag kveld (2150 - kun 3 DYflighter etter det) samt en med Malmø Aviation søndag i totiden (midt i vaktskifte - mange på jobb - ingen utfording i så måte)

nå er det jo ikke dermed sagt at PH er RF sin skyld ene og alene da.. kan være at folk ikke klarer å komme seg tidsnok til gate da.. hørte iallfall stadig vekk på tirsdag at både DY og SK etterlyste diverse pax opptil flere ganger :)

Back