Servisair OSL legger ned

Man skulle jo ikke tro ID-rettigheter skulle koste noe... Det er jo en del administrasjon rundt det hele, men så lenge man kun har ID-rettigheter på "eget" selskap, i dette tilfellet DY, så er det jo snakk om seter som ellers ville vært tomme...

Svaret som har blitt gitt tidligere er: "billettene er da så billige at hvis man er ute i god tid blir det dyrere å reise ID enn med fastplass..." :drunk:

Nå er det vel kjent i den bransjen der at man ikke ansetter noen i 100 % uten videre... (Jfr f.eks Novia CPH: "Vi tilbyder udelukkende ansættelse på deltid og i første omgang på en tidsbegrænset kontrakt. Herefter er der god mulighed for fastansættelse, dog fortsat på deltid. Fuldtidsstillinger er også en muligehd på sigt." )

Det er vel dessuten hakket uvanlig å ansette folk midt på sommeren...

JetX(Primera) skrev under kontrakt med RF og handlingen gjelder fra 4 Juli.
Servisair vil ta ramp siden frem til 12 Juli da det nok ikke er kapasitet til det for tiden.

Hører at Continental skal til MA men vet ikke om det er bekreftet!
Da gjenstår det vel TAP som skal hvor?

CO bekreftet hos MA. Oppstart Lørdag 05. Litt usikker på hvordan ting er lagt opp de første mnd. Men det kurses for harde livet om dagen.

TAP har jeg ikke hørt noe om. Men står vel litt på at WF får seg en kunde snart....
Eller så blir det SGS.

S

Jeg trodde det nå var offentlig hvem som tok over TAP? Noe usikker på når den går over fra SA.

Air Europa-charter havnet jo hos WF.. Den var vel også hos SA tidligere.

Svaret som har blitt gitt tidligere er: "billettene er da så billige at hvis man er ute i god tid blir det dyrere å reise ID enn med fastplass..." :drunk:

Kan nok stemme hvis du reiser i Europa. Skal du på julebord til Seattle eller feriere i Det Indiske Hav eller Sør-Amerika blir det noe helt annet.

.....enn så lenge er det ingen DY-flighter tilde destinasjonene. Vi får ta opp kampen igjen når de kommer på rutekartet ;)

Kan nok stemme hvis du reiser i Europa. Skal du på julebord til Seattle eller feriere i Det Indiske Hav eller Sør-Amerika blir det noe helt annet.

Inte enig. Vet många tillfällen då flygen har varit såpass fulla att folk har suttit upp till flera dagar i BKK och slutkostnaden blivit betydligt högre än en "vanlig" biljett. Någon fler som kommer ihåg när bolag gick samman om att skicka ner en tom maskin för att hämta hem id-pax som inte kom hem. Det kostade mindre att hämta hem dessa än ha dom ur produktion.

Nå er det spesielt i BKK når det gjelder ID da.

Selv flyr jeg ID på longhaul flere ganger årlig og har aldri opplevd problemer som du beskriver her. Men så har jeg vett nok til å styre unne BKK, du "må" ikke dra dit alle andre drar. Prøv å tenke litt utradisjonelt er mitt tips. Og reis når ikke alle andre gjør det så kan du få mange fine turer.

• Like
Reactions: CK
Nå er det spesielt i BKK når det gjelder ID da.

Selv flyr jeg ID på longhaul flere ganger årlig og har aldri opplevd problemer som du beskriver her. Men så har jeg vett nok til å styre unne BKK, du "må" ikke dra dit alle andre drar. Prøv å tenke litt utradisjonelt er mitt tips. Og reis når ikke alle andre gjør det så kan du få mange fine turer.

Tog BKK som ett exempel. Vet om folk som har blivit fast länge på mindre populära ställen också. Men nu glider vi lite långt ifrån topic.

Last edited:
Når det gjelder ID billetter på longhaul så er det bare å tenke kreativt;)
Reiste selv til BKK med bare 7 mnd ansinitet, i mars for noen år siden.
Gikk greit nedover, men litt værre hjem. Prøvde på alle fly til en destinasjon i Europa, men endte opp med en laang og kronglete reiserute med ankomst norsk jord 17 timer etter skjema.

Men on topic igjen:

WF har fått TAP i følge osl.no, men jeg la merke til to selskaper som ikke står oppført med handlingselskap.
Hvem har Hemus Air og Air Malta?

Last edited:
[QUOTE
WF har fått TAP i følge osl.no, men jeg la merke til to selskaper som ikke står oppført med handlingselskap.
Hvem har Hemus Air og Air Malta?[/QUOTE]

Hm, WF har fått TP, men hvem har bekreftet dèt?

Og Hemus & Malta har vel bare sluttet å operere, ikke sagt opp kontrakten, slik jeg har fulgt med? Hehe, Hemus var jo artig da, med de gamle flyene.

Back